یک شرکت کشتی سازی کره ای از روز دو شنبه در ساخت کشتی های نفتکش سفارشی ملی نفتکش به ایزوایکو کمک می کند.

یک شرکت کشتی سازی کره ای از روز دو شنبه در ساخت کشتی های نفتکش سفارشی ملی نفتکش به ایزوایکو کمک می کند.
مهندس "جمال میاحی" معاون فنی شرکت ملی نفتکش با اعلام این مطلب گفت : حدود 13 نفر از مهندسان و کارکنان شرکت صنایع فراساحل و کشتی سازی کره جنوبی (W.O.S.C ) از هفته پیش وارد یارد ایزوایکو در بندرعباس شده اند که تعداد این افراد در نهایت به 42 نفر خواهد رسید.


وی با بیان اینکه کره ای ها در ساخت کشتی "ایران فهیم "به عنوان اولین کشتی نفتکش ساخت داخل ، ایزوایکو را همراهی خواهند کرد گفت : این کشتی اولین فروند از سری دو فروندکشتی فرآورده بر 35 هزارتنی شرکت ملی نفتکش به ایزوایکو است که کره ای ها در ساخت آن با ایزوایکو مشارکت خواهند داشت.


معاون فنی شرکت ملی نفتکش گفت:طبق قرارداد ایزوایکو با این شرکت کشتی سازی ،کره ای ها کلیه امور عملیاتی و مدیریتی ساخت این کشتی اعم از مونتاژ و نصب بدنه کشتی ،ماشین آلات و تجهیزات ، سوپراستراکچر و کلیه متعلقات کشتی ایران فهیم نظیر لوله های تخلیه و بارگیری ، دریچه مخازن ، ماشین های دوار زنجیره و لنگر ،پله ،رنگ آمیزی و.... را انجام خواهد داد .
به گفته میاحی به منظور ساخت کشتی ایران فهیم 10 دستگاه کانتینر حامل لوازم و تجهیزات شرکت کره ای وارد بندرعباس شده است.


میاحی در خصوص زمان شروع به کار کره ای ها در ایزوایکو گفت: کره ای ها از امروز دوشنبه دهم آبان ( اول نوامبر ) کار خود را در ایزوایکو شروع خواهند کرد و به کار خود تا زمان تکمیل و آماده سازی کشتی برای به آب اندازی و آزمایش دریانوردی ادامه خواهند داد.
وی گفت : کره ای ها در ساخت این کشتی فرآورده بر از پیمانکاران ایرانی که موردتاییدشان باشند هم استفاده خواهند کرد .
معاون فنی شرکت ملی نفتکش در زمینه زمان تحویل کشتی ایران فهیم افزود :طبق اعلام شرکت ایزوایکو این کشتی در آذر سال آینده تحویل خواهد شد اما به گفته کره ای ها ساخت و تحویل این کشتی از زمان شروع به کار آنها ( از امروز)12 تا 16 ماه بطول خواهد انجامید .


میاحی پیشرفت ساخت کشتی ایران فهیم را در حال حاضر 50 درصد اعلام کرد وگفت :از آنجا که کره ای ها در یارد ایزوایکو مستقر هستند تحویل این کشتی به فراهم بودن شرایط در این شرکت بستگی دارد .
وی در خصوص کشتی دوم نیز گفت: 15 درصد این کشتی ساخته شده است اما ایزوایکو ساخت این کشتی را به دلیل کمبودمنابع مالی متوقف کرده است.


مباحی افزود : ایزوایکو برای ساخت این کشتی 23 میلیون دلار در خواست کرده که 10 میلیون دلار آن سهم شرکت ملی نفتکش و 13 میلیون دلار دیگر سهم سازمان گسترش و نوسازی صنایع است.
به گزارش مانا ،قرارداد ساخت دو فروند کشتی فرآورده بر 35 هزار تنی به ارزش تقریبی هر یک 30 میلیون دلار در 12 دی ماه سال 81 بین شرکت ملی نفتکش و ایزوایکو امضا شد.
طبق قرارداد کشتی اول باید 22ماه پس از تصویب و گشایش فاینانس (خرداد 83) در فروردین ماه 85 و کشتی دوم 28 ماه بعد از خرداد 83 یعنی در مهرماه 86 تحویل شرکت ملی نفتکش می شد .

کد خبر 104796

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۰
    0 0
    میشه بفرمایید متخصصین داخلی در این چند سال چه کاریش را انجام دادن.ظاهرا" همه چیز را قراره کره ایهیاانجام بدن.!!!!!!!!!
  • شا غلام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
    0 0
    با این مدیران فعلی اگر از همان اول چشم بادامی ها می آمدند فکر کنم کار بهتر بود

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین