در اولین نشست خبری احمد مجیدی، معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور علی رغم اینکه تمام معاونش او را در پاسخ گویی به سوالات خبرنگاران، یاری کردند؛اما بازهم خبرنگاران متقاعد نشدند.

 

سمیه فتحی: «هیچ وقت نمی گویم چه پروژه ای  چه زمانی به اتمام خواهد رسید  چون اختیارش دست من نیست و ممکن است یک روز قیر گران شود و پروژه را با تاخیر بیندازد یا مالکی برای زمینش به دادگاه شکایت می کند و دادگاه حکم توقف پروژه را می دهد. حتی اگر من یا معاونانم هم زمان اتمام برای پروژه ای دادند شما رسانه ها منتشر نکنید.» این گفته های احمد مجیدی یکی از معاونان وزیر راه وترابری است که چند ماهی است مسوولیت شرکت ساخت وتوسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور را برعهده گرفته است. احمد مجیدی که نزدیک به 9 سال به عنوان وزیر راه وترابری در بخش های دیگر مشغول به کار بوده است تا کنون مورد توجه رسانه ها قرار نگرفته بود؛ با این حال در اولین نشست خبری خود در این سمت تلاش کردتا به شکلی پاسخ حجم انبوه سوالات خبرنگاران درباره پروژه هایی چون آزاد راه تهران-شمال، قطار سریع السیر تهران-مشهد ، آزادراه تهران - پردیس و دهها پروژه نیمه تمام وزارت راه وترابری را پاسخ دهد. او قول و وعده ای نداد تا اگر پروژه ای با مشکل مواجه شد و در زمان مقرر به بهره برداری نرسید، مجبور باشد حرف و حدیث ها را پاسخ دهد.

 

مسیر تهران-مشهد با قطار سریع السیر طی 3 ساعت امکان پذیر است

در این نشست معاون وزیر راه وترابر در پاسخ به سوال خبرآنلاین درباره توانایی فنی و مالی ساخت قطار سریع‌السیر تهران ـ مشهد گفت: « در کنار آزاد راه تهران ـ قم ـ مشهد یک خط آهن سریع‌السیر با حداقل سرعت 300 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده که توانایی ساخت آن در کشور وجود دارد و تنها مشکل تامین مالی پروژه‌ها است. »

وی در ادامه این سوال خبرآنلاین که آیا طی کردن مسیر تهران-مشهد با قطار سریع السیر طی 3 ساعت امکان پذیر است تصریح کرد: « حداقل سرعت در قطارهای سریع‌السیر 300 کیلومتر در ساعت است. با سرعت 350 کیلومتر در ساعت قطعا این مسیر در  3 ساعت طی خواهد شد. »

زمان بهره برداری از قطار سریع‌السیر قم ـ اصفهان به اعتباری که می دهند بستگی دارد

مجیدی در پاسخ به این سوال خبرآنلاین درخصوص سرنوشت احداث خطوط سریع السیر که به طور مثال راه آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان نزدیک به 14 سال از زمان احداث آن می گذرد اما اکنون پیشرفتی فیزیکی نداشته است تاکید کرد: « مذاکرات این پروژه با چینی‌ها صورت گرفته و توافقات اولیه آن امضا و عملیات پروژه در حال انجام است که براساس این توافقات زیرسازی توسط شرکت ساخت با نظارت چینی‌ها انجام می‌شود و روسازی پروژه تا تحویل واگن‌های قطار سریع السیر توسط چینی‌ها انجام می‌شود. »  

به گفته مجیدی زیرسازی این پروژه از چند سال قبل در حال انجام است و هم اکنون بیش از 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هیچ مشکلی در زیرسازی وجود ندارد که مدت زمان اتمام پروژه به پول و اعتبار آن بستگی دارد.

برای تملک زمین تهران - پردیس  2 میلیارد و 700 میلیون تومان به ارتش پول دادیم

مجیدی در خصوص زمان دقیق افتتاح آزاد راه تهران- پردیس  گفت: «خیلی از مشکلات بر طرف شده  و زمین ها معارضین واگذار شده است. »

وی درباره اینکه وزارت راه برای تملک این زمین به ارتش چه مبلغی پرداخت کرده است گفت: « 2میلیارد و 700 میلیون تومان پول به ارتش دادیم تا در نهایت زمین مربوطه را تملک کردیم. »

بنیاد مستضعفان معتقد است باید کل آزاد راه تهران ـ‌ شمال را بسازد

معاون وزیر راه وترابری درباره انتقادات از بنیاد مستضعفان در احداث آزاد راه تهران ـ شمال و بروز شایعاتی مبنی بر خلع ید بنیاد از این پروژه به دلیل طولانی شدن پروژه، اظهار کرد: « دیدگاه اولیه ساخت قطعات یک و چهار آزاد راه تهران ـ شمال توسط بنیاد مستضعفان همچنان ادامه دارد و قطعات دو و سه این پروژه به دیگران واگذار خواهد شد اما مباحث حقوقی در این زمینه به وجود آمده که اگر حل شود پروژه جلو می‌رود. »

مجیدی گفت: «براساس قرارداد منعقد شده، بنیاد مستضعفان معتقد است کل آزاد راه تهران ـ‌ شمال را باید بسازد و ما معتقد هستیم می‌توانیم قسمتی از این پروژه‌ را جدا کرده و قطعات دو و سه این آزاد راه را به دیگران واگذار کنیم. »

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل درباره میزان سرمایه‌های مسکوت مانده در پروژه‌های نیمه تمام اظهار کرد: « پروژه‌های نیمه تمام در حال کار هستند و متوقف نشده‌اند اما چون پولشان کافی نیست یک پیمان کار برای هر پروژه گرفته‌ایم و پیمانکاران نیز با وزارت راه تعامل خوبی دارند. »

امیدواریم راه آهن اصفهان شیراز در  دهه فجر بهره برداری کنیم

مجیدی درباره‌ی بهره‌برداری زودهنگام راه آهن اصفهان شیراز و عدم تحویل قطعی آن به راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: « سعی بر این است که بهمن ماه (دهه‌ی فجر) این پروژه تکمیل و صد درصد قابل بهره‌برداری باشد و به راه‌آهن تحویل شود. هفت کیلومتر انتهای مسیر به دلیل معارضان با مشکل مواجه شده که اخیرا این مساله رفع و پروژه در حال انجام است. »

به گفته وی این پروژه امسال 63 میلیارد تومان پول دارد و هیچ محدودیت اعتباری ندارد.

کد خبر 104959

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۰
    0 0
    پس اون راه اهن سال قبل که افتتاح کردین کجا رفته............
  • بدون نام IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
    0 0
    انشاءالله توفیق بهره برداری میرسد
  • بدون نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
    0 0
    لطف كنيداز اين به بعد براي تبليغات انتخابات پروژه ها را زودتر از موعد افتتاح نكنيد. معارضين هم لطف كنند با پروژه هاي ملي كنار بيايند. اين به نفع خودشان است.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین