دکتر ابطحی میگوید: هیچ کس قرار نیست از اینجا برود. تنها نام دانشگاه و رئیس آن عوض شده. اتفاقات روزهای گذشته هم تمام شد و دانشجویان آرام شدند.

دکتر سید علی ابطحی، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی ایران می گوید مردادماه، نهاد رئیس جمهوری نامه ای را به وزارت بهداشت داده بوده و تکلیف کرده که دانشگاه ایران ادغام شود. هر چند به گفته دکتر ابطحی، در دستور کتبی، حرفی از "انحلال" نبوده، ولی به خاطر تصمیماتی که وی می گوید در چند و چون آن نیست، ابلاغیه تحویل کلیه امکانات چهارمین دانشگاه بزرگ علوم پزشکی کشور به دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و کرج شامگاه جمعه صادر شده و وی تنها، آن دستور را اجرا می کند.

 دکتر ابطحی با بیان اینکه "در نامه‌ای که به من داده شد حرفی از انحلال برده نشده بود" میگوید: اعلام کرده بودند که قصدشان کوچک کردن تهران و خروج نیروها از تهران است. این کار هم اکنون در حال انجام است. با ایجاد دانشگاه علوم پزشکی البرز، امکانات درمانی ما که در نظرآباد، کرج و سایر شهرهای همجوار بود به آنجا منتقل می شود. بسیاری از نیروهای ما هم که شاغل آن استان بودند، می توانند از مشوقهایی که در نظر گرفته شده، استفاده کنند و به استان البرز بروند."

او با تاکید بر این که موضوع دانشگاه ایران، انحلال نیست بلکه "ادغام" است اظهار میکند: هیچ چیزی منحل نشده، بلکه دانشگاه علوم پزشکی ما در دانشگاه های تهران و شهید بهشتی ادغام شده اند.

 او در پاسخ به این سوال که قبول دارید کاری که انجام شده، بسیار فراتر از دستور کتبی بوده است؟ میگوید: من به این فکر نمی کنم. نمی دانم، شاید این طور باشد. وقتی که این تصمیم را گرفتند، به ما که اطلاع ندادند. شخصا در این تصمیم نه نقش داشتم نه اطلاعی از کم و کیف تصمیم گیریها دارم. امروز معاونت محترم بهداشت و درمان وزارتخانه در بیمارستان حضرت رسول، توضیح کافی در این مورد برای مدیران ما دادند و گفتند که چه تصمیمی گرفته شده و ما باید چه کار بکنیم.

دکتر ابطحی همچنین در رابطه با این که تکلیف دانشجویان چه میشود بیان میکند: "کسی قرار نیست به دانشگاه تهران برود. دانشجویان اینجا، خوابگاه و بیمارستان دارند. آنها برداشت غیر صحیحی کرده اند که باعث مسایل روزهای گذشته در بین دانشجویان شد. هیچ کس قرار نیست از اینجا برود. تنها نام دانشگاه و رئیس آن عوض شده. اتفاقات روزهای گذشته هم تمام شد و دانشجویان آرام شدند."

گفتگوی کامل را میتوانید اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 104999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۰
    0 0
    خبرگزاري هاي كشور حتي اگر مورچه ها داخل كشور كج راه بروند ، اخبار مي كنند و اعلام مي كنند پس چرا به دانشگاه علوم پزشكي ايران نمي آيند تا اعتراض دانشجويان را به اين تصميم يك شبه خانم وزير نشان بدهند .
  • آواره IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۰
    0 0
    مگردانشگاه ایران کارمند ندارد که دراین چندروزه نه مسئولین ازسرنوشت انهاحرفی به میان می آورند نه رسانه ها ازآن سخن می گویند!!!
  • بدون نام IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۰
    0 0
    اگر قرار نیست کسی برود کوچک کردن چیه پس؟فقط میخواهند ذهن دانشجو را از تحصیل و کسب علم دور کنند؟
  • ن.م IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۰
    0 0
    من ازاين كه ايشان رياست دانشگاه ماراداشت خيلي ناراحتم در جلسه اي كه خود ايشان در آن حضور داشت وهيچ پاسخ قانع كننده اي از طرف مسوولين به پاسخهاي اعضاي هيات علمي داده نشدايشان در مقام دفاع از سخنهن آنها دفاع مي كند كه اگر از خودشان سوال مي شد اينگونه پاسخ نمي دادند. چيزي كه از قبل كاملا قابل پيش بيني بود تغيير اساسي قابل وقوعي بود كه حضور ايشان را پست رياست دانشگاه ايران رابراي وزير قابل توجيه كرده بود..
  • بدون نام US ۱۰:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
    0 0
    این آقا رو واسه همین قربون صدقه رفتنها کردن رییس دیگه. شما خبرنگار محترم از ایشون سوال کنید چرا چند سال پیش باید بازنشسته میشدن اما واسه ریاست در این برهه ایشون رو هنوز نگه داشتن؟