حسین انتظامی گفت: هیات نظارت بر مطبوعات با توجه به ترکیب این هیات فرا دستگاهی است .

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین اولین نشست مدیران مسئول مطبوعات با حسین انتظامی نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات صبح امروز با قرائت قرآن توسط علی اصغر محکی مدیر مسئول روزنامه همشهری در محل انجمن صنفی روزنامه نگاران مسلمان در حال برگزاری است.

حسین انتظامی نماینده دبیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات در این مراسم با بیان اینکه به انجمن روزنامه نگاران مسلمان قول دادیم تا نشست های فصلی با مدیران، سردبیرها، اهالی مطبوعات، خبرنگاران و علاقه مندان حوزه خبر داشته باشیم گفت: رویه من در هیات نظارت بر مطبوعات این است که از چهارچوب های هیات نظارت فراتر نروم.

وی با اشاره به اینکه وظایف هیات نظارت بر مطبوعات در چهار محور دایر است گفت: اولین وظیفه هیات بررسی تقاضا و صدور امتیاز جدید است. وظیفه بعدی نظارت بر مطبوعات و از سال گذشته طبق قانون بر خبرگزاری ها است. البته هنوز آیین نامه اجرایی این قانون تصویب نشده است ولی هیات نظارت بر مطبوعات نظارت بر خبرگزاری ها را نیز در دستور کار خود دارد. سومین وظیفه هیات نظارت رسیدگی به ماده 16 قانون مطبوعات یعنی عدم انتشار یا انتشار نا منظم است. البته نباید خیلی به ظواهر قانون اکتفا کرد. بلکه باید بحث آسیب شناسی را انجام داد تا مشخص شود این مطبوعه نتوانست انتشار یابد.

انتظامی با اشاره به اینکه نود درصد مجوزهایی که برای افراد حقیقی صادر می شود با ماده 16 قانون مطبوعات مواجه می شود گفت: این موضوع بحث آسیب شناسی در این حوزه برای هیات نظارت بر مطبوعات را ضروری می کند.

نماینده مدیران مسول در هیات نظارت بر مطبوعات با بیان اینکه مطبوعات باید با حقوق خود آشنا باشند، خاطرنشان کرد: وظیفه چهارم و بحثی که اخیرا به آیین نامه داخلی هیات نظارت بر مطبوعات اضافه شده است بحث یارانه مطبوعات است. که به جهت گلایه های متعدد واصله به هیات نظارت بر مطبوعات این امر که سابقا توسط وزارت ارشاد انجام می شد از سوی هیات نظارت انجام می گیرد.

وی افزود: قاعدتا وظیفه نماینده مدیران مسئول در این چهارچوب ها است ولی طبیعی است که با توجه به اینکه فردی بر آمده از صنف مطبوعات است قاعدتا باید نگاهی صنفی داشته باشد و سعی کند این نگاه را به سایر اعضا منتقل کند.

انتظامی با اشاره به ترکیب هیات نظارت بر مطبوعات تصریح کرد: هیات نظارت بر مطبوعات با توجه به ترکیب این هیات فرا دستگاهی است ولی حضور یک نماینده از سوی مدیران مسئول در این هیات می تواند کمک زیادی در حوزه صنفی کند.

پس از اظهارات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات علی اصغر محکی مدیر مسئول روزنامه همشهری در اظهاراتی به بیان نقطه نظرات خود پرداخت.

اخبار تکمیلی این مراسم که هم اکنون در محل انجمن صنفی روزنامه نگاران در حال برگزاری است متعاقبا ارسال می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 105441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
    0 0
    اي كاش آقاي انتظامي فكري هم براي پلمب دفتر انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران مي كردند كه تعداد اعضاي آن 10 برابر اعضاي انجمني است كه ايشان در آن نشست برگزار كردند