عنوان پرفروش‌های هفته دوم آبان ماه در سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» به کتاب‌های «سقای آب و ادب» نوشته سیدمهدی شجاعی و «نفحات نفت» رضا امیرخانی اختصاص داشت.

به گزارش خبرآنلاین، «سقای آب و ادب» اثری است متفاوت از سید مهدی شجاعی، رمان و روایتی از زندگی حضرت عباس(ع) که از سوی انتشارات نیستان منتشر شده است. این کتاب که در هفته گذشته رتبه اول فروش سامانه اشتراک محصولات فرهنگی (سام) را از آن خود کرده شامل ده فصل «عباس علی، عباس ام البنین، عباس عباس، عباس سکینه، عباس مواسات، عباس زینب، عباس ادب، عباس حسین، عباس فرشتگان، عباس فاطمه» است که در هر فصل رفت و برگشت روایی متعدد و متنوعی دیده می‌شود و در حرکتی سیال راویان جای به هم می‌دهند و شکست‌ها به سرعت خوانش می‌افزاید و زوایایی جدید از مفهوم را روشن می‌کند.

رتبه دوم پرفروش ترین های «سام» در هفته گذشته به آخرین اثر رضا امیرخانی با نام ‌«نفحات نفت» اختصاص داشت که از سوی انتشارات افق منتشر شده است. این کتاب درباره فرهنگ و تاثیر‌پذیری فرهنگ از نفت در کشورمان است. نویسنده کتاب بر این نکته تاکید دارد که کتاب «نفحات نفت» درباره نفت نیست، بلکه درباره فرهنگ نفت است و این نکته که از وقتی تمام تلاش و وجه همت همه ما این شده است که شیر نفتی پیدا و از آن ارتزاق کنیم، چه به سر فرهنگمان آمده‌است؟». این کتاب نوعی نقد فرهنگی است که احوال اجتماع ما را بررسی کرده است. نویسنده تلاش کرده فرهنگ را خارج از فضای سیاسی یا به عبارتی بالاتر از فضای سیاسی کشور دیده و بررسی کند.

انتشارات ثالث رتبه سوم پرفروش‌های هفته دوم آبان ماه «سام» را به خود اختصاص داده است. کتاب‌های «استالین: دربار تزار سرخ» این رتبه را از آن ثالث کرده است. این کتاب اثر نویسنده و روزنامه نگار بریتانیایی «سایمون سباگ مونتفایر» توجه ناچیزی به سیاست‌های استالین مبذول می‌دارد و توجه اصلی خود را بر انسانی که در پشت نقاب استالین مخفی شده و بر معاشرانش متمرکز می‌کند. کتاب استالین در سال 2004 میلادی به عنوان کتاب سال بریتانیا انتخاب شده است. نویسنده بیش از ده سال بر روی این کتاب که جزو پر فروش ترین کتاب ها در حیطه تاریخ بوده، کار کرده است. کتاب «استالین» بر اساس تازه ترین اسناد بازگشایی شده آرشیوهای روسیه - گرجستان و ... نوشته شده است.

بنابر گزارش خبر، ترجمه عادل فردوسی‌پور از کتاب سایمون کوپر با عنوان «فوتبال علیه دشمن» که از سوی نشر چشمه منتشر شده است در رتبه بعدی پرفروش های ‌هفته گذشته سامانه اشتراک محصولات فرهنگی قرار دارد. این کتاب روایتی است از مشاهدات عینی کوپر که به نقاط مختلفی از دنیا سفر کرده و اثرات فوتبال را در ساختار اجتماعی و سیاسی کشورها بررسی کرده است.

نویسنده در این کتاب دلایلِ جذابیت و تأثیرگذاریِ فوتبال را هم‌راه با مصداق‌های فراوان از کشورهای مختلف پیش می‌برد. کوپر از نخست‌وزیریِ برلوسکونی و بهره بردنش از فوتبال می‌گوید، از نامزدی ژُرژ وآ در انتخابات ریاست جمهوری لیبریا و بالا آمدنش تا مراحل پایانی، از توقف یک‌روزه‌ جنگ بینِ نیجریه و بیافرا به‌خاطر حضورِ پِله، از تبعید شدن بازیکنِ تیمِ ملیِ شوروری به اردوگاه‌های کارِ اجباری به خاطر فوتبال و از جنگِ فوتبالیِ السالوادور و هندوراس و بعد از تمامِ این‌ها دوباره به پرسشِ نخستین می‌رسد که فوتبال و این‌همه عشق؛ چرا؟

پرفروش‌‌های سامانه اشتراک محصولات فرهنگی (سام) در هفته‌ای که گذشت:

نام کتاب

مولف

ناشر

قیمت

سقای آب و ادب

سیدمهدی شجاعی

نیستان

5500 تومان

نفحات نفت

رضا امیرخانی

افق

4500 تومان

استالین (2جلدی)

مترجم: بیژن اشتری

ثالث

32000 تومان

فوتبال علیه دشمن

مترجم: عادل فردوسی‌پور

چشمه

8000 تومان

برای تهیه این کتاب‌ها و هر کتاب دیگری که می‌خواهید می‌توانید با شماره تلفن 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی(‌سام) تماس بگیرید و آن را در منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 105795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =