یه گزارش مهر:

عضو کمیته علمی کشوری پیشگیری از آنفلوانزا گفت: گروههای پرخطر در فصل سرما بیشتر در معرض ابتلا به ویروس آنفلوانزای فصلی قرار دارند.

دکتر مسعود مردانی اظهار داشت: با آغاز فصل سرما گروههای پرخطر بیشتر در معرض ابتلا به ویروس آنفلوانزای فصلی قرار دارند و باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی ادامه داد: کودکان، افراد بالای 50 سال، تمامی بیماران دیابتی، بیماران قلبی و ریوی، بیماران کلیوی مزمن، بیمارانی که دیالیز می‌شوند و یا در لیست پیوند کلیه هستند، جزء گروههای پرخطر محسوب می‌شوند.

مردانی افزود: بیماران مبتلا به ایدز، بیمارانی که نقص در سیستم ایمنی دارند و تحت درمان با کورتون هستند. همچنین بیماران سرطانی و افرادی که رادیوتراپی و شیمی درمانی می‌شوند نیز باید برای زدن واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

به گفته وی، پرسنل پزشکی نیز که در خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به ویروس آنفلوانزای فصلی هستند و باید خود را در برابر بیماری واکسینه کنند.

عضو کمیته علمی کشوری پیشگیری از آنفلوانزا به خانمهای بارداری که زمان زایمانشان در فصل زمستان است، توصیه کرد: حتما برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا واکسن آن را تزریق کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 106371

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =