رییس‌جمهور گفت: مدیران باید باید برنامه انتقال موسسات و دستگاه‌های دولتی را از تهران جدی بگیرند.

مهم ترین بخش های سخنان محمود احمدی‌نژاد را که صبح امروز در دور سوم سفرهای استانی به استان تهران در جمع مدیران استان تهران حضور پیدا کرد در ادامه بخوانید:

  • به نحوی برنامه‌ریزی کنید که تا پایان سال 40 درصد از کارمندان و کارکنان شما از طریق دورکاری و در خانه‌هایشان به انجام خدمات بپردازند. 
  • باید برنامه انتقال موسسات و دستگاه‌های دولتی از تهران به خارج از تهران را جدی بگیرید و باید حداقل 5 میلیون نفر از استان تهران و حداقل 3 میلیون نفر از شهر تهران بروند. 
  • تعداد ساختمان‌های دولتی در تهران نمی‌گویم وحشتناک‌ است ولی تاسف‌بار است و خیلی از آن‌ها می‌تواند در هم قرار بگیرد و باعث کاهش هزینه‌ها شود. 
  • استانداری ستادی درست کرده و ساختمان‌ها را تجمیع کند. 
  • به نحوی برنامه‌ریزی کنید که تا پایان سال 40 درصد از کارمندان شما از طریق دورکاری به ایفای وظیفه خود بپردازند. 
  • گزارش خوبی ارائه شد، این گزارش حاصل عملکرد شماست و من تشکر می‌کنم از کارهایی که انجام شده است، ولی مناسب است یک آمار 5 ساله از فعالیت‌های انجام شده ارائه دهیم و منتشر کنیم تا همه از آن استفاده کنند. 
  • متاسفانه برخی وقتی کم می‌آورند کنایه‌ای به کارکنان و کارمندان ادارات می‌زنند و می‌گویند که کار مفید در ایران این‌قدر است و آن‌قدر است و در واقع حرف‌های غیر واقعی می‌زنند. در حالی که ما حاصل زحمات شما را می‌بینیم. گزارشی که ارائه شد حاصل زحمات شماست و همان طور که دیدیم گزارش فشرده‌ای ارایه شد و اگر قرار بود به صورت مفصل گزارش کارهای انجام شده ارائه شود ساعت‌ها طول می‌کشید. 
  • استان تهران مرکز کشور است و در واقع باید الهام بخش و پرچم‌دار باشد باید بهترین باشد و گمان می‌برم که تمام ملت ایران علاقه‌مند هستند که تهران و استان تهران از هر جهت به لحاظ عمرانی، آبادانی، فرهنگی و سیاسی چهره ظاهری و به لحاظ معماری و شهرسازی بهترین باشد و مرکز کشور موجب افتخار ملت ایران باشد. این‌گونه نیست که اگر تهران آباد شود دیگران ناراحت می‌شوند، نه. البته به لحاظ سیاست کلی باید تلاش کنیم که تمام کشور آباد شود تا جریان مهاجرت معکوس شود و مهاجرت کاهش پیدا کند. البته همانطور که گفتم باید به تهران نیز توجه داشت و مشکلات آن برطرف شود. 
  • به نظر می‌رسد که چند مشکل اساسی در تهران وجود دارد، البته کارهایی که در استان تهران انجام شده کارهای خوبی است، ولی چند موضوع اساسی وجود دارد که با نگاه به آن‌ها باید کارها را طراحی و برنامه‌ریزی کنیم. مشکل اول جمعیت استان تهران است، اکنون در شهر تهران بیش از 8 میلیون نفر و در استان تهران حدود 12 میلیون نفر زندگی می‌کنند این تعداد جمعیت یعنی چی؟ یعنی فشار عصبی و اتلاف وقت، ترافیک، آلودگی هوا و یعنی زندگی در قفس‌هایی به نام برج و آپارتمان، یعنی کاهش تولید و افزایش مصرف، البته من در اینجا نمی‌خواهم همه مشکلات را بیان کنم برخی را بیان می‌کنم دومین مساله ترافیک است و اتلاف وقت و آلودگی هوا که عمده‌ آن‌ها ناشی از جمعیت است. 
  • کشور ما روی خط زلزله قرار دارد، سنگین‌ترین گسل‌ها در تهران و اطراف تهران است، اگر این گسل‌ها در کویر بودند نگرانی نداشتیم و اگر در جایی بودند که تعداد کمی از مردم در آن زندگی می‌کردند آن‌قدر نگران نبودیم، ولی می‌بینیم که در استان تهران بیش از 12 میلیون و در شهر تهران بیش از 8 میلیون نفر زندگی می‌کنند. جمعیت فشرده‌ای با گسل‌هایی که یواش یواش در حال فعال شدن هستند و این نگرانی ایجاد می‌کند و اگر خدای نکرده اتفاقی بیافتد جمع کثیر و وسیعی از مردم در معرض خطر قطعی قرار می‌گیرند. 
  • اکنون با مشکل آب تهران و هزینه‌ بالای زندگی در تهران نیز روبرو هستیم. می‌خواهیم این مشکلات را مدیریت کنیم یکی از روش‌ها روش معمولی است که کارهایی می‌کنیم مثل خانه ساختن، بزرگراه ایجاد کردن، تسهیلات حمل و نقل ایجاد کردن و انجام کارهایی مثل گاز سوز کردن خودروها یا این‌که با دادن یارانه‌ها هزینه‌ زندگی را کاهش دهیم و با افزایش بودجه‌های دولت، هزینه زندگی مردم که بالاست را پایین بیاوریم. آیا با انجام این کارها اکنون به طور کامل راضی هستید؟ نه، قطعا این طور نیست، باید به نحو دیگری نگاه و برنامه‌ریزی کرد. اگر بخش عمده‌ای از مشکلات ناشی از تمرکز جمعیت است باید این تمرکز جمعیت را از بین برد. سیر مهاجرت را کاهش داد. 
  • برنامه‌ انتقال از تهران را جدی بگیرید؛ به همان اندازه که برای پروژه‌ها وقت و انرژی گذاشته‌اید برای این موضوع نیز وقت بگذارید آن را جدی بگیرید و وقت بگذارید، این شدنی است، به نظر سخت می‌آید ولی شدنی است، کار را از خودمان شروع کنید، از دستگاه‌های اجرایی. 
  • بیشترین سرانه کارمندان در تهران هستند این را کاهش بدهیم. مثلا میزانی را مشخص کنیم برای انتقال کارمندان و تسهیلات در اختیار بگذاریم کارهای کارمندانمان را که به استان دیگری منتقل شدند پیگیری کنیم تا کارشان سامان پیدا کند و اگر کارکنان دولت یک حرکتی در این زمینه شکل دهند به سایر بخش‌ها نیز سرایت پیدا می‌کند. 
  • باید از کل استان تهران حداقل 5 میلیون نفر را منتقل کنیم و از تهران بروند و از شهر تهران نیز باید حدود 3 میلیون نفر بروند و این صحبتی که مطرح می‌شود حساب شده است.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 106433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بيخودي IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
    0 0
    اقاي رييس جمهور از خود و اطرافيانتان شروع كنيد و ترتيب انتقالتان به شهرستان هاي محل اقامتتان را پس از اتمام دوره مسئوليت از همين الان بدهيد تا مردم بدانند شما و همكارانتان (معاونين. وزرا ومعاونانشانو..)در اين امر پيش قدميد و در مرام شما مرگ فقط براي همسايه نيست. خود مرد عمل باش تا ديگران هم چنين كنند.انشاا...
  • بدون نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
    0 0
    پیشنهاد: بستن ترمینال جنوب و بستن هیشگی استگاه متروی ترمینال جنوب و صادقیه که کسی نیاد تو.
  • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
    0 0
    جناب آقاي رئيس جمهور سلام عرض مي كنم. بنده از كاركنان دولت هستم. واقعاً از شما خواهش ميكنم دستور بفرماييد آماري از تعداد كاركناني كه در دوره رياست جمهوري شما از شهرستانها به تهران آمده اند ارائه دهند. بيشترين نيرو مربوط به همين دوره است. در محل كار ما نيروها را دور كار كرده اند و تعدادي از واحدها نيز از تهران خارج شده اند ولي چند روز پيش بنده خودم شاهد بودم كه يك نفر از قزوين بواسطه معرفي يك مدير به سازمان ما انتقال يافت. آيا اين روش عادلانه است.
  • محمد IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
    0 0
    جناب اقاي دكتراحمدي ن‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژاد قراردادي شدن نيروهاي شركتي شاغل در ارگان هاي دولتي كمك بزرگي به طرح انتقال از مركز ميكند كه همچنان بعضي از ارگانها مبادرت به اين دستور جنابعالي نميكنند
  • بدون نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
    0 0
    واقعا تهران در حال انفجار است. موافقم.کاش میشد دانشجویان شهرستانی بعد از اتمام تحصیل به شهر خودشان برمیگشتند.
  • علیرضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
    0 0
    چطور می شود همچین پروژه ای در مدت 4 ماه به سرانجام برسد !!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
    0 0
    « باید» بدون برنامه و صرفا بر اساس دستور که کارساز نیست جناب دکتر خودتان می دانید که انتقال کارمندان یعنی دست کاری جمعیت و در همه ی دنیا جمعیت در اکثر شاخص های رشد و توسعه یافتگی و همین طور عملکردهای فرهنگی و سیاسی معنی دار است نمی شود به همین راحتی قید 5 میلیون نفر را بزنیم و در مورد تبعات اش فکری نکنیم. به هر حال اگر تهران دارد می ترکد مردم که نباید تاوان اش را بدهند آن همه پایتخت پر جمعیت تر چه طور مدیریت شدند تهران را هم مدیریت کنید. نه این چند تهرانک دیگر درست کنید.