۰ نفر
۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۲

باراک اوباما در اندونزی به صراحت از شهرک سازی های اسرائیل انتقاد کرد

باراک اوباما چهل و چهارمین رئیس جمهوری آمریکا سرانجام به اندونزی رسید. به سرزمینی که وی چهار سال از کودکی خود را در آن گذرانده است. سفر باراک به این کشور مسلمان و آسیایی ، در حالی انجام گرفت که پیش از این نیز وی دو بار عزم سفر به اندونزی را داشت و حوادث طبیعی یا مشکلات داخلی مجال را از او ربود. یک بار تصویب قانون بهداشت عمومی و بار دیگر هم داستان نشت نفت و البته این بار هم فعال شدن آتشفشان در این کشور. ای بار اما اوباما تجریح داد کمتر از بیست و چهار ساعت را در این کشور مسلمان بگذراند تا به انتقادها در خصوص بی توجهی به آسیا پایان داده باشد .

در حالی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در نیواورلئان به سر می برد و خواهان حمایت بی قید و شرط واشنگتن از تل آویو است ، از بیت المقدس خبر می رسد که 1300 واحد مسکونی دیگر در بیت المقدس شرقی احداث خواهد شد . باراک اوباما هم ماجرای قاهره را تکرار می کند و در کشوری مسلمان تریبون را در دست گرفته و از شهرک سازی های اسرائیل انتقاد می کند. اوباما در کنفرانس خبری با همتای خود از کشور میزبان حاضر شد و در حالی که تاکید می کرد تلاش های کاخ سفید در دو سال گذشته برای دوستی با جهان اسلام صادقانه است گفت: اقدام اسرائیل در ادامه شهرک سازی ها اندک کمکی به صلح نخواهد کرد .

اوباما که در یک کنفرانس خبری به همراه "سوسیلیو یودویونو بامبنگ" رئیس جمهوری اندونزی صحبت می کرد، افزود: ما برای درک بهتر جهان اسلام در مسیر درستی قرار داریم، اما هنوز کارهای بیشتری برای انجام دادن باقی مانده است.من عقیده ندارم که ما بطور کامل سوء تفاهم ها و بی اعتمادی هایی که بین غرب و جهان اسلام بوجود آمده را از بین برده ایم. آنچه که ما در تلاش برای انجام آن هستیم این است که تضمین کنیم در حال ساخت پل ها و توسعه تعاملات با کشورهای اسلامی هستیم.

رئیس جمهوری آمریکا که ورودش به اندونزی با تظاهرات مخالفین نیز همراه بود، بهبود روابط با جهان اسلامی را از اولویت های اصلی سیاست خارجی آمریکا دانست و گفت: زدودن تنش هایی که در دوره جرج بوش و جنگ عراق و دیگر موارد پس از حملات یازده سپتامبر صورت گرفته از اولویت های سیاست خارجی واشنگتن به حساب می آید و در این باره تلاش های مهمی از جمله سخنرانی سال گذشته در قاهره را صورت داد ام.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 107212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =