مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان گفت: متوسط سرانه مطالعه هرفرد گیلانی در روز بیش از متوسط سرانه کشور است.

محمد احمدی پور افزود: متوسط سرانه مطالعه هر فرد در استان گیلان در روز 84دقیقه است و این زمان برای هر فرد در کشور 20/76دقیقه است.

وی اضافه کرد: این آمار براساس یک پیمایش انجام شده در بین 17هزار نفر در کشور که 500نفر آن در استان گیلان بوده، بدست آمده است.

وی به ایرنا گفت: در این میان آمارهای برررسی شده در زمینه های مختلف نشان می دهد که هر فرد ایرانی در مطالعه کتاب های غیر درسی 29/15دقیقه در روز وقت صرف می کند که این رقم در استان گیلان 12/17دقیقه در روز است.

به گفته وی ، در حوزه مطالعه الکترونیک هر فرد در کشور در روز 29/2دقیقه وقت صرف می کند اما این رقم در استان گیلان برای هر فرد 3/2دقیقه است.

احمدی پور یاد آورشد: در بررسی مطالعه ادعیه در کشور هر فرد در روز 12/12دقیقه وقت صرف می کند که این رقم در استان گیلان برای هر فرد 53/9دقیقه است.

وی ادامه داد: برای مطالعه روزنامه هر فرد ایرانی 30/39دقیقه در روز وقت می گذارد اما در استان گیلان این رقم 50دقیقه است.
به گفته احمدی پوردر زمینه سایر نشریات در سطح کشور هر فرد ایرانی 29/6دقیقه در روز وقت می گذارد اما این رقم در استان گیلان 47/6دقیقه است.

استان گیلان حدود دو میلیون و 500هزار نفر جمعیت دارد و بیش از 100نشریه محلی آفعالیت داشته و به دلیل برخورداری از شاخصه‌های فرهنگی به عنوان استان فرهنگی مطرح است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 107589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمان IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۰
    1 0
    به همه همشهریهای خوبم تبریک میگم
  • دختر گيلان A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
    0 0
    ما به بيشتر ازين مي انديشيم به اين رقم قانع نيستيم
  • حامد US ۲۰:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
    0 0
    اختلاف باید بیشتر از اینا باشه این که چیزی نیست
  • I love Gilan US ۱۹:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۶
    0 0
    I love to see that people from my country and city be the best but I am not foolish This is a fooling statistic. the whole thing is much less in a year
  • ه IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
    0 1
    منبع آمار رو با وضوح اعلام نكرديد. ابتدا از قول مدير كتابخانه هاي گيلان آمار رو داديد. اما در ادامه معلوم شد كه اين يه نظر سنجي كشوري بوده. بهتر بود منبع همين نظر سنجي و اينكه از طرف چه سازماني انجام شده رو ذكر مي كردين تا شائبه اي در صحتش نباشه به نوبه ي خودم به مردم گيلان عزيز تبريك ميگم