«سقای آب و ادب» و «جهان هولوگرافیک» از انتشارات نیستان و هرمس در هفته سوم آبان عنوان پرفروش‌های سامانه اشتراک محصولات فرهنگی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرآنلاین، در هفته سوم آبان ماه هم «سقای آب و ادب» نوشته سید مهدی شجاعی که انتشارات نیستان آن را منتشر کرده است در صدر پرفروش های سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» قرار گرفت. این کتاب شامل ده فصل «عباس علی، عباس ام البنین، عباس عباس، عباس سکینه، عباس مواسات، عباس زینب، عباس ادب، عباس حسین، عباس فرشتگان، عباس فاطمه» است که در هر فصل رفت و برگشت روایی متعدد و متنوعی دیده می‌شود و در حرکتی سیال راویان جای به هم می‌دهند و شکست‌ها به سرعت خوانش می‌افزاید و زوایایی جدید از مفهوم را روشن می‌کند.

«کلیات سعدی» با مقدمه عباس اقبال آشتیانی که انتشارات ثالث آن را منتشر کرده در هفته گذشته در رتبه دوم کتابهای پرفروش «سام» قرار داشت. رتبه سوم پرفروش های هفته سوم آبان نیز از آن کتاب «جهان هولوگرافیک» نوشته مایکل تالبوت با ترجمه داریوش مهرجویی است که این کتاب را انتشارات هرمس منتشر کرده است. این کتاب، می‌کوشد به سوالاتی چون «چرا از توجیه بسیاری از پدیده‌های دنیای دور و بر خود ناتوان هستیم؟ چرا اگر اهل علم و استدلال هستیم، گاهی مجبور می‌شویم برچسب خرافه بر توجیه‌نشدنی‌ها بزنیم و گاهی به آسانی از کنار آنها بگذریم؟ چرا استثناها در علوم زیاد هستند و چرا در بسیاری از موارد یک نظریه به تنهایی نمی‌تواند همه پدیده‌ها را به دقت توجیه کند؟» پاسخ دهد و نظریه‌ای در این مورد ارائه کند.

مهرجویی در مقدمه کتاب می‌نویسد: «شاید برای قوم متافیز‌یک‌زده ما که خاطره قو‌می‌مان آکنده از صورتـهای‏‎ ازلی و مثالی است و چه بخواهیم چه نخواهیم دربند شهرهای خیالی جـابلقا و ‏‎ جابلسا و صور معلقیم و عالم مثالی را که به جد می‌گیریم نه از جنس ماده است ‏‎و نه از جنس روح‌، بلکه معلق میان این دوست‌، برای ذهنیت‌هایی از این‌دست‌، این کتاب بیش‌ وکم همان مفاهیم را به زبان مدرن علمی امروزی بیان می‌کند».

رتبه آخر پرفروش ترین های «سام» در هفته گذشته به آخرین اثر رضا امیرخانی با نام ‌«نفحات نفت» اختصاص داشت که از سوی انتشارات افق منتشر شده است. این کتاب درباره فرهنگ و تاثیر‌پذیری فرهنگ از نفت در کشورمان است. نویسنده کتاب بر این نکته تاکید دارد که کتاب «نفحات نفت» درباره نفت نیست، بلکه درباره فرهنگ نفت است و این نکته که از وقتی تمام تلاش و وجه همت همه ما این شده است که شیر نفتی پیدا و از آن ارتزاق کنیم، چه به سر فرهنگمان آمده‌است؟»

پرفروش‌‌های سامانه اشتراک محصولات فرهنگی (سام) در هفته سوم آبان‌ماه:

نام کتاب

ناشر

مولف/ مترجم

قیمت

سقای آب و ادب

نیستان

سیدمهدی شجاعی

5500 تومان

کلیات سعدی قابدار

ثالث

با مقدمه عباس اقبال آشتیانی

12000 تومان

جهان هولوگرافیک

هرمس

ترجمه داریوش مهرجویی

7500 تومان

نفحات نفت

افق

رضا امیرخانی

4500 تومان

برای تهیه این کتاب‌ها و هر کتاب دیگری که می‌خواهید می‌توانید با شماره تلفن 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی(‌سام) تماس بگیرید و آن را در منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 107712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =