اصغر دلیلی مدیرعامل ذوب‌آهن

شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا و نایب قهرمانی، فرصتی بود تا او حرف هایش را بزند. اصغر دلیلی مدیر عامل ذوب آهن که می گوید جوانترین مدیر عامل باشگاههای آسیا است، 24 ساعت بعد از نایب قهرمانی تلخ تیمش از تلاش یکساله خود و مجموعه اش می گوید. او می گوید در این فوتبال تنها بوده و هیچگاه پشتوانه سیاسی و اقتصادی نداشته است. کنایه دلیلی به مدیران باشگاههایی است که از همان روز اول لیگ قهرمانان آسیا با ادعا وارد شدند اما نهایتا تا مرحله دوم بالا رفتند. او پیش از بازگشت به ایران از این سال سخت می گوید و از نایب قهرمانی تیمش.

*تا فینال لیگ قهرمانان رفتن ولی قهرمان نشدن بسیار سخت است. از این لحظات بگویید...

واقعا ناراحت هستیم. فشار یکساله را تحمل کردیم و در این فوتبال، تیم را نگه داشتیم. خودتان می دانید تیم را در وضعیت آرمانی نگه داشتن چقدر سخت است. تیم های بزرگی را حذف کردیم. ما کاری کردیم که شاید تا سال ها دوباره تکرار نشود. برنامه ریزی بدون اشتباهی داشتم و در این شرایط جام را از دست دادن برایمان خیلی سخت بود. با این حال به تیم خود افتخار می کنیم که به عنوان قهرمان از ما یاد می کنند. دوست داشتیم از همان ابتدا کار خود را با نجابت و بی سر و صدا انجام دهیم. من خودم سعی کردم اصلا حرف نزنم و درگیر حواشی نشوم. تمام تمرکزم را معطوف به یک کار حرفه ای کرده بودم. قطعا حرفه گری کرده ایم که بین چنین تیم های بزرگی به فینال رسیدیم. به مجموعه خودم واقعا افتخار می کنم. به نظرم آنها تا آخرین لحظه جنگیدند و با یک بازی خوب جام را از دست دادند. باور کنید ما خیلی سختی کشیدیم. من به عنوان مدیر عامل ذوب آهن در این مدت تنهای تنها بودم. بدون داشتن هیچ پشتوانه اقتصادی و سیاسی کارم را شروع کرد و تنها بر نظم انضباط تکیه کردم. ما خیلی کار بزرگی کردیم که تیم را در این شرایط نگه داشتیم. خیلی ها که ادعا داشتند، ادعایشان بیشتر از ما بود اما به این موفقیت نرسیدند. شاید من جوانترین مدیر فوتبال در آسیا بودم ولی خدا را شکر توانستیم با قراردادن نجابت و علم کنار چنین نتیجه ای را به دست آوردیم. ما با چنین مجموعه ای پیشرفت زیادی داشتیم.

*بعد از نایب قهرمانی شما باشگاه سپاهان پیام تبریکی به ذوب آهن داد که همه آن را کنایه آمیز خواندند. شما هم در این مورد چیزی شنیده اید؟

نه، من این پیام تبریک را ندیدیم و چیزی نشنیدم. واقعا در جریان این پیام نیستم ولی شما اگر می خواهید عادل باشید بهتر از هر کس دیگر می دانید من نه در ذوب آهن نه پشتوانه مطبوعاتی داشتم، نه پشتوانه سیاسی و نه پشتوانه اقصادی. شما من را اصلا در تلویزیون هم ندیدی. کسی بودم که تنها به ورزش آمدم و تنها کار کردم. تمام ادعایم این بود که کار را به صورت حرفه‌ای انجام دهم و آن را به متخصصین بسپارم. شما دیدید که ما فرهنگ تازه ای در فوتیال ایران خلق کردیم. بدون سرمایه گذاری و بدون تبلیغ توانستیم عام مردم را به سوی ذوب آهن بکشیم و باعث شویم مردم همه به دنبال برد ذوب آهن باشند. بی شک اگر ما میلیون ها هزینه می کردیم نمی توانستیم چنین طرفدارانی را جذب کنیم. این یک فرهنگ تازه بود. ما بدون سر و صدا و بدون ادعا کار خود را کردیم. الان می دانیم همه بابت این نایب قهرمانی ناراحت هستند. این اتفاق چند سال نیفتاده بود. شما باید قبول کنید در یکی دو سال گذشته قهرمانی و نایب قهرمانی در آسیا ارزش بیشتر پیدا کرده است. با سال های اخیر فرق کرده و تیم با سرمایه گذاری بسیار زیاد به دنبال موفقیت هستند. مربیان بزرگ می آورند و اینقدر بازیکن معروف به خدمت می گیرند. ما ادعایی نداشته و نداریم. نمی دانم پیام تبریک سپاهانی ها چه بوده ولی می دانیم الان قهرمانی یا نایب قهرمانی در آسیا خیلی متفاوت تر از گذشته است.

*همه از ذوب آهن توقع قهرمانی داشتند. واقعا پیش بینی می کردید بازی با چنین نتیجه ای تمام شود؟

قبل از بازی انتظارها از تیم ما بالا رفته بود. برد خیلی خوبی برابر الهلال داشتیم با اینهمه می دانستیم کار سختی پیشرو داریم. این پرواز سنگین و طولانی، اختلاف ساعت و اختلاف ارتفاع باعث شد کار ما سخت شود. کره ای‌ها این مشکل را نداشتند. آنها دو روز قبل از بازی وارد ژاپن شدند و با حمایت 80 درصدی ورزشگاه مقابل ذوب آهن بازی کردند. به هر جهت آنها هم تیم خوب و قدرتمندی بودند که به فینال رسیدند. ما توقع داشتیم بچه ها بازی بهتری انجام دهند ولی متاسفانه در تورنمنتی که ما 5 گل بیشتر نخورده بودیم، در یک بازی 3 گل دریافت کردیم که اصلا تاکتیکی نبود. برای بچه ها چنین باختی واقعا آزار دهنده بود. یک نفر به عنوان تماشاچی بازی را می دید ولی ما به عنوان مسئول، بازیکن و مربی. شما شاید نتوانید درک کنید وقتی می گویم سختی، یعنی چقدر سختی کشیده ایم. تا قبل از بازی فینال واقعا اشتباهی نداشتیم و در بازی آخر با چنین گل هایی جام را از دست دادیم. بدترین لحظه بازی آن صحنه ای بود که بازیکنان کره ای به جشن  پایکوبی پرداختند. بچه ها واقعا مات و مبهوت مانده بودند. باور نمی کردند در این شرایط جام را از دست بدهند، هر چند ماحصل همه این اتفاقات این بود که ما با اقتدار نایب قهرمان آسیا شدیم. ذوب آهن در حالی به فینال رسید و نایب قهرمان شد که دیگر تیم های پر ادعای ایرانی در همان مرحله اول و دوم حذف شدند. خود سپاهان مگر تیم کوچکی بود؟ همین تیم هایی که ادعا داشتند در همان مرحله اول و دوم مجبور شدند خداحافظی کنند و بروند.

*بعد از این شکست به چه چیزی فکر می کنید؟

مطمئن باشید از این نایب قهرمانی نهایت استفاده را می کنیم و از همین امروز برای فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برنامه ریزی خواهیم کردد. مطمئن شاید تمام تلاشمان را می کنیم این بار در فینال موفق باشیم و قهرمان آسیا شویم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 108332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام SE ۱۹:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
    0 0
    پشتوانه اقتصادی نداشته!!!! تو رو خدا چطوری روتون میشه از این حرفا بزنین؟!؟!؟ با پوله قلکاتون استادیوم ساختین دارین گسترشش میدین؟!؟! حقوق بازیکناتون رو از بلیط فروشی میلیاردیتون در میارین؟
  • pouria nobakht IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
    0 0
    omran age betooni perspoliso 1 rooz modiriat koniii! boodje dashti, tarafdar ham nadari,ali parvin 25 sal perspoliso ghahreman kard ba daste khali ,vali shoma chi...
  • حسین NO ۲۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
    0 0
    نایب قهرمانی آسیا کمه؟دم ذوبی ها گرم
  • بدون نام IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
    0 0
    بی جنبه تا الان هم فقط با شانس آمدی بالا توهمین بازی با پرسپولیس اگر مهاجمان دقت می کردند بالای ده تا منی خوردید
  • س IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
    0 0
    بهتر مدیر عامل باشگاه ذوب توجه کننه که سپاهان زودتر اونها این مسیر را رفته
  • عليرضا (خ) IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
    0 0
    راجه به پشتوانه اقتصادي تيم هاي ديگه چي بايد بگن!!! ولي بازم دمتون گرم نتيجه بدي نگرفتين كه ناراحت باشين.