رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر تغییر ترکیب مجمع عمومی این بانک اعلام کرد: اگر روزی احساس کنم که استقلال بانک مرکزی خدشه‌دار شده است همان روز استعفا خواهم کرد.

مهر: محمود بهمنی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص ترکیب مجمع بانک مرکزی گفت: روز گذشته ترکیب مجمع بانک مرکزی به تصویب مجلس رسید، بحث اصلی در این خصوص استقلال بانک مرکزی است.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه این بانک هیچگاه استقلال خود را از دست نداده و نخواهد داد، در بیان دلایل آن گفت: هر فردی از ذخایر بانک مرکزی سهم دارد و ما باید این سهم را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی مسئول این است که خدشه ای به این اصل وارد نشود، افزود: بانک مرکزی استقلال داشته دارد و خواهد داشت. بهمنی تاکید کرد: اگر روزی احساس کنم که استقلال بانک مرکزی خدشه دار شده است، همان روز استعفا خواهم داد.

بهمنی با تاکید بر اینکه این موضوع را به صورت جدی مطرح می کنم، افزود: تمام موجودیت بانک مرکزی استقلال این بانک است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه کارهای بانک مرکزی به صورت کارشناسی و تخصصی انجام می شود، اظهار داشت: بانک مرکزی بر اساس کار کارشناسی استقلال خود را حفظ می کند.

به گفته وی، اگر بانک مرکزی استقلال کامل نداشت نمی توانست در مورد مسائل ارزی تصمیم گیری کند، اگر استقلال نداشتیم نمی توانستیم ذخایر ارزی کشور را به بهترین وجه اداره کنیم و اگر استقلال نداشتیم نمی توانستیم سبد ارزی مان را در شرایطی که خود تشخیص می دهیم و آن گونه که مصلحت نظام است، حفظ کنیم.

بهمنی خاطر نشان کرد: ممکن است تمام ابزارها برای استقلال ایجاد شود ولی خود رئیس کل بانک مرکزی و زیر مجموعه مستقل نباشد. وی ادامه داد: ممکن است ابزاری هم نداشته باشیم اما مدیر بتواند با استقلال عمل کند.

بهمنی خاطر نشان کرد: یکی از شاخصه های مهم و مسائل اصلی استقلال، استقلال خود مدیریت سازمان مربوطه است. رئیس کل بانک مرکزی گفت: اگر کاری را که به نفع نظام است نتوانم انجام دهم، کناره گیری خواهم کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 108621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
    0 0
    خوب استعفا بدهد یکی دیگه می اید..
  • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
    0 0
    حرفها کلی گویی و غیر کارشناسی است
  • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
    0 0
    این همه استقراض دولتها از بانک مرکزی و همچنین دستور پرداخت وامهای تکلیفی و چاپ اسکناس و... جای برای استقلال بانک مرکزی گذاشته که آقای بهمنی می گوید استقلال داشتیم و داریم و خواهیم داشت !
  • علیرضا IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
    0 0
    يعنی رئيس بانک مرکزی ما تا الان فکر ميکرده است که استقلال دارد و او ميتواند به تنهايی و بدون نفوذ دولت تصميم بگيرد که حالا ميگويد اگر استقلال او خدشه دار شود ، استعفاء ميدهد؟
  • saeid A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
    0 0
    اها متوجه شدم يعني اگه زير نظر دولت باشين استقلالتون حفظ ميشه ؟؟؟؟؟؟؟
  • بامداد SE ۱۶:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
    0 0
    این آقای بهمنی با پشتکار خود هم کمر ریال را و هم شاید خود بانک مرکزی را بشکند!
  • saied IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
    0 0
    از نظر مهار تورمموفقیتی حاصل نشد فقط گرانی میبینیم استقلال اقای بهمنی از این نظر عنوان میکنند
  • بدون نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
    0 0
    کدوم سازمان در ایران استقلال داره ؟
  • بدون نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
    0 0
    جالب است که از نظر عده ای بهمنی که سالیان سال در بانک مرکزی بوده و اقتصاد خوانده و کار اجرایی اقتصادی کرده بلد نیست و این آقایان پای اینترنت و خواندن رسانه ها و سایتها اقتصاد را از بر هستند و بهتر می فهمند و اجراء می کنند. خوشا به حال این همه اعتماد به نفس