شیرزاد عبداللهی

به گزارش ایلنا وزیر آموزش و پرورش گفته است که برای جلوگیری از تنبیه بدنی دانش آموزان و آتش سوزی در مدارس نمی شود برنامه ریزی کرد ، هرچند که این  اتفاف ها باعث تاثر شدید او می شود. حاجی بابایی گفته است که "معلمان ما با شیوه‌های جدید، نوین، موثق و با عشق کار می کنند اما به هرحال در هر کشوری ممکن است اتفاقی بیفتد" .

در خصوص  اظهارات  وزیر نکاتی را باید متذکر شد: با  رعایت استاندارد های سازمان نوسازی و تجهیز مدارس می توان  ضریب ایمنی مدارس را بالا برد و از وقوع این گونه حوادث پیشگیری کرد. در حادثه آتش سوزی شبانه روزی چاه بهرام  که 97 دانش آموز را در خوابگاهی با مساحت 48 متر جا داده بودند ، اگر ساختمان خوابگاه از نظر مساحت استاندارد بود، اگر سیم های برق پوسیده نبودند، اگر فیوز برق سالم بود و به موقع برق را قطع می کرد، اگر سرپرست مجتمع یا معاون او به عنوان کشیک شب حضور داشتند ، اگر کپسول آتش نشانی در دسترس بود و دانش آموزان آموزش لازم برای این گونه حوادث دیده بودند ... آتش سوزی رخ نمی داد و اگر هم رخ می داد قابل کنترل بود و به مرگ یک دانش آموز و مصدوم شدن تعداد زیادی منجر نمی شد.

در سال 85 اگر در مدرسه درودزن مرودشت به جای والور از بخاری استاندارد استفاده می شد ، قطعا بخاری واژگون نمی شد و 8 دانش آموز در آتش بی تدبیری مقامات آموزش و پرورش نمی سوختند. آقای وزیر که می فرمایند در هر کشوری ممکن است چنین اتفاقی بیفتد توضیح دهند در کدام کشور  نزدیک به 100 دانش آموز را در خوابگاه 48 متری جامی دهند ؟ در کدام کشور برای گرم کردن کلاس از والور استفاده می کنند؟ 

در خصوص حادثه دوم، عمل تنبیه بدنی توسط معلمان با هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست. این گفته وزیر که "معلمان با شیوه‌های جدید، نوین، موثق و با عشق کار می کنند" فقط به درد تبلیغات برای بدست آوردن دل معلمان و گریز از مسئولیت می خورد. شیوه های جدید آموزشی و تربیتی را کجا به معلمان آموزش داده اید ؟ فارغ التحصیلان تربیت معلم که حتی یک نفر هم به گفته وزیر جذب آموزش و پرورش نمی شوند! به عنوان سند گفته هایش آقای حاجی بابایی توضیح دهد که این 40 هزار نفری که جدیدا از طریق آزمون آزاد استخدام شدند کجا و چگونه آموزش معلمی دیدند؟

یکی از معیارهای معلمی داشتن صبر و حوصله است ، کسی که در مقابل خطای دانش آموز بردباری و خونسردی خود را از دست می دهد و عصبانی می شود و به شکل غریزی به دانش آموز حمله می کند به درد کار معلمی نمی خورد . آیا در معیارهای تعیین صلاحیت و گزینش معلمان در کنار پرسش های سیاسی و عقیدتی،  تست روانشناسی وجود دارد؟ اگر معلمی آنگونه که وزیر بارها گفته، یک کار تخصصی است، باید این تخصص به او  آموزش داده شود. کدامیک از معلمان ما آموزش ویژه  برای اخذ تخصص در کار معلمی دیده اند؟

وزیر باید در این مصاحبه  مطابق مقررات و آیین نامه انضباطی، یاد آور می شد که تنبیه بدنی مطلقا و با هر توجیهی ممنوع است. این شیوه کج دار و مریز وزیر برخی معلمان را تشویق می کند که با این دستاویز که همه جا چنین اتفاقی می افتد به تنبیه دانش آموز دست بزنند و تازه وقتی در مقابل میز قاضی قرار گرفتند می فهمند که وزارتخانه هیچگونه حمایتی از معلم خاطی نمی کند. اصلی ترین وظیفه وزیر پرداختن به مسایلی  مانند بهبود استانداردهای ایمنی و آموزشی در مدارس است. ظاهرا مشغله های بزرگ تر نمی گذارد که وزیر به مسایل ریز توجه کند!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 108691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
    0 0
    اگر آقای وزیر این گونه نوشته ها را می خواندند و می فهمیدند مردم منتظر نیستند تا ایشان یک فرمایشی بفرمایند وآن ها باور کنند حد اقل از این فرمایشات نمی فرمودند. برنامه ریزی پیشکش.
  • مهدی کوثری IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
    0 0
    هر اظهار نظر نویسنده مطلب فوق دقیقا زیر سوال بردن جناب آقای وزیر است. ما فرهنگین با جان و دل این وزیر محبوب را دوست داریم قابل توجه آقابی عبدالهی
  • ترنادو IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
    0 0
    ای کاش عکسی از بچه های مد رسه درودزن می گذاشتید- راستی حالا وضعشان چطور است؟
  • عباس IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
    0 0
    آقای عبداللهی دو روز بیا تدریس کن متوجه میشوی چه خبره؟ تا دیگه از این حرفها نزنی.
  • بدون نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
    0 0
    کی گفته معلمهااز اسمون اومدن. باید با این معلمهایی که با رفتارشون بچه هارو از درس مشق بیزار میکنن برخوردکرد.
  • بدون نام US ۱۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
    0 0
    یه روزی این بچه ها بزرگ میشوند.