۰ نفر
۲۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۱

فارس: رئیس جریان آزاد ملی لبنان که به فرانسه سفر کرده است،‌ با اشاره به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سعد الحریری نخست وزیر لبنان می‌داند که چه کسی پدرش را ترور کرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، "میشل عون " که به فرانسه سفر کرده است، با اشاره به مسئله روز لبنان یعنی دادگاه جنایی بین‌المللی ویژه ترور رفیق الحریری نخست وزیر فقید این کشور، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی عامل ترور وی است.
میشل عون با انتقاد از دادگاه جنایی بین‌المللی اعلام کرد که انگشت اتهام همیشه به یک سو بوده است و ابتدا به طرف سوریه دراز شد و اکنون به سوی حزب‌الله لبنان.
عون دلیل این اتهام‌زنی را انتقام‌گیری و از بین‌ بردن دشمنان اعلام کرد و افزود: همه این اتهام‌زنی‌ها به دلیل انتقام‌گیری سیاسی است و از بین بردن دشمنان [سیاسی] است.
عون در ادامه به سعد الحریری نخست وزیر کنونی لبنان اشاره و تاکید کرد «سعد الحریری خوب می‌داند که چه کسی پدرش را کشته است» ولی وی بیش از این چیزی نگفته است.
وی در ادامه نگرانی خود را از دخالت طرف‌های خارجی در امور لبنان برای بر هم زدن ثبات این کشور اعلام کرد و درباره آن بشدت هشدار داد.
رفیق الحریری نخست وزیر اسبق لبنان در سال 2005 به هنگام سوار شدن بر خودروی خود هدف ترور با انفجار بمب قرار گرفت و به همراه تمام همراهان خود کشته شد.
پس از این ترور، با تبلیغات آمریکا و غرب، جریان حاکم لبنان (14 مارس) به ریاست سعد الحریری، سوریه را عامل این ترور معرفی کرد و سبب خروج نیروهای این کشور از لبنان و تیره شدن مناسبات دو کشور شد.
چندی پیش برخی سران 14 مارس اعلام کردند که در اتهام‌زنی به سوریه عجله کرده‌اند.
دادگاه جنایی بین‌المللی اکنون در صدد است با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی حزب‌الله لبنان را به این ترور متهم کند؛ امری که سبب جنجال زیادی در عرصه سیاسی لبنان شده است.
حزب‌الله لبنان تاکنون با ارائه شواهدی ضمن اعلام اینکه شواهد نشان‌دهنده دخالت رژیم صهیونیستی در این ترور است، اعلام کرده است که بشدت از خود و اعضای خود در مقابل اتهام‌زنی این دادگاه حمایت می‌کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 109148

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =