اصغر ابراهیمی در حضور قهرمان جهان و المپیک از قزاقستان، به مدال نقره دسته 94 کیلوگرم بازی های آسیایی گوانگ جو دست یافت.

رقابت های گروه A دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری در بازی های آسیایی در شهر دون گوان برگزار شد که طی آن اصغر ابراهیمی وزنه بردار با سابقه ایران به مدال نقره مسابقه ها دست یافت.

وی در این رقابت و در حرکت یک ضرب در ابتدا وزنه 179 کیلوگرم را مهار کرد. در دومین حرکت یک ضرب خود وزنه 183 کیلوگرم را بالای سر برد و در آخرین حرکت دو ضرب در بالای سر بردن وزنه 186 کیلوگرم که یک کیلو با رکوردهای آسیا فاصله داشت ناکام ماند.

هم اکنون کوروش باقری (سرمربی تیم ملی) رکورددار یک ضرب آسیا است. او با همان رکورد 183 کیلوگرم پیشتاز حرکت یک ضرب گروه بود و با سایرین حداقل 5 کیلوگرم فاصله داشت.

ابراهیمی در دو ضرب در حالی که در ماه های اخیر وزنه ای بهتر از 205 کیلوگرم را بالای سر نبرده بود، با مهار وزنه 205 کیلوگرم شروع کرد. در دومین حرکت دوضرب وزنه 210 کیلوگرم را بالای سر برد و در آخرین شانس خود در این رقابت از مهار وزنه 213 کیلوگرمی ناکام ماند و در مجموع با رکورد 393 کیلوگرم به مدال نقره رقابت ها دست یافت.

او که تاکنون چندین عنوان آسیایی از جمله قهرمانی آسیا را کسب کرده بود، برای نخستین بار به مدال بازی های آسیایی رسید. ابراهیمی نسبت به رقابت های قهرمانی جهان که یک ماه پیش در آنتالیا برگزار شد، 19 کیلوگرم بهبود رکورد داشت.

در این رقابت کوروش باقری، محمدعلی فلاحتی نژاد و حسین رضازاده در پایین تخته ابراهیمی را هدایت می کردند که در این میان فریادهای رضازاده که سالن را پر می کرد در نوع خود جالب بود.

یاسر دادوند دیگر وزنه بردار ایران در این رقابت با بالای سر بردن وزنه های 165 و 192 کیلوگرم در حرکت دوضرب، در مجموع با رکورد 357 کیلوگرم، نهم شد. یک وزنه بردار تایلندی نسبت به او عملکرد بهتری داشت.

نفرات برتر این رقابت به شرح زیر است:

1- ایلیا ایلین از قزاقستان - حرکت یک ضرب 175، حرکت دوضرب 219 ، مجموع 394

2- اصغر ابراهیمی از ایران - حرکت یک ضرب 183، حرکت دوضرب 210، مجموع 393

3- کیم مین جائه از کره جنوبی- حرکت یک ضرب 178، حرکت دوضرب 205، مجموع 383

از مجموع هشت وزنه بردار ایرانی شرکت کننده در بازی های آسیایی تا کنون 5 وزنه بردار به روی تخته رفته اند که به غیر از مدال براهیمی، در وزن 69 کیلوگرم مرتضی رضائیان به مدال نقره بازی ها دست یافته بود. او با بدشانسی و بالا بودن 300 گرم وزن بدنش نسبت به حریف دوم شد.

فردا در آخرین روز رقابت ها نیز حامد مجیدی در وزن 105 کیلوگرم و سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی در وزن 105+ به مصاف حریفان خواهند رفت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 109162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =