چینی ها ایمیل های حکومت امریکا را می خوانند.

امریکایی ها ضمن متهم کردن چین به دزدیدن 15 درصد از ترافیک کل اینترنت می گویند چینی ها با راه اندازی نرم افزارهای جاسوسی تمام ایمیل های حکومتی متعلق به امریکا را نیز می خوانند و در دراز مدت قصد دارند مدیریت اینترنت را در دست گرفته و از چنگ امریکایی ها در بیاورند.
بر اساس مدارک منتشره روز 8 اوریل امسال بزرگترین شرکت مخابراتی چین (که دولتی بوده و از آن حکومت کمونیست است) در حمله بزرگ نرم افزاری و سخت افزاری بیش از 15 درصد از کل ترافیک اینترنت را به سمی سرورها و ماشینهای غول پیکر خود تغییر مسیر داده است تا نشان دهد شبکه اینترنت به راحتی نفوذ پذیر بوده و قابل هک شدن است.
در گزارش منتشره از سوی کنگره امریکا که درباره سایبر تروریسم است آمده: شرکت دولتی چین ضمن دایورت کردن و تغییر مسیر اینترنت از سیستم های رایانه ای نظامی و دولتی امریکا (و برخی سیستم ها و ماشینهای انگلیسی) به سوی خود سعی کرده ترافیک کل اینترنت را تحت الشعاع قرار دهد و شبکه اینترنت را به صورت آزمایشی در دست گیرد. در این گزارش امده حمله مذکور در عرض 18 دقیقه صورت گرفته و بیم ان می رود که ایمیل های حکومتی و پیام های دولت امریکا روی سرورها به سرقت رفته و روی ماشین های چینی ذخیره شده باشد.
دولت امریکا در این گزارش اورده بیم آن می رود دولت چین قصد بزرگتری از این حمله داشته و در واقع می خواسته کل مدیریت اینترنت را در دست بگیرد. گزارش مذکور توسط کمیسیون بررسی روابط اقتصادی امنیتی کنگره در امریکا تهیه شده و در اختیار کنگره قرار داده شده است. در این گزارش آمده سایتهای نظامی و جکومتی و اقتصادی امریکا با پسوند دات میلیتاری و دات کام امریکا تغییر مسیر داده و به سوی سرورهای مستقر در چین هدایت شده اند و سپس اطلاعات آنها به سرقت رفته است.
همچنین در این گزارش آمده ممکن است چینی ها برنامه های مخربی نصب کرده باشند که بوسیله آن بتوانند به راحتی سیستم های حساس نظامی و اقتصادی امریکا را دور زده و هر نوع اطلاعات و ایمیلی که جا بجا شود را روی سیستم های خود ذخیره نمایند.
امریکایی ها در این گزارش نوشته اند بر اساس این حادثه ممکن است دیگر کشورهای متخاصم بتوانند سیستم های امریکایی را از پای در بیاورند و باید جلوی حملات سایبری از این دست را پیش از آنکه خسارت ببار آورد را بگیرند.
آنها معتقدند آرشیتکت اینترنت ضعیف بوده که باعث شده تا چینی ها بتوانند به راحتی آنرا دور زده و کنترل آنرا حتی برای چند دقیقه بر عهده بگیرند. گفته می شود بر اساس مدارک ثبت شده در ماه مارس نیز سایتهای توئیتر و یوتیوب و فیس بوک در امریکا و شیلی غیر قابل دسترس شده و کاربران روی سایتهای چینی تغییر مسیر یافته اند. در ادامه امده سروری با نام سوئدی که مستقر در چین بوده سیستم رایانه ای بوده که ماشینهای امریکایی روی آن تغییر مسیر داده اند.
خبرگزاری شینهوا نیز در گزارشی پاسخ سخنگوی چاینا تله کام را منتشر کرده است. وانگ یون ژن از مسوولین ارشد شرکت به شینهوا گفته شرکتش قوانین و مقررات بین المللی را رعایت می کند و هرگز دست به چنین کاری نزده است.
هر چند چینی ها اظهارات مقامات امریکایی را رد کرده اند اما قدر مسلم این است که چنین اتفاقی افتاده و اینکه چرا امریکایی ها پس از چند ماه آنهم در کنگره بدین مسئله می پردازند نیز جای سوال دارد.
اگر چینی ها توانسته باشند ترافیک اینترنت را تغییر مسیر دهند بدان معنا است که اینترنت آنقدر ضعیف شده که به راحتی قابل دور زدن شده است. از سوی دیگر امریکایی ها با این گزارش نشان داده اند که چین را به عنوان رقیب کل شبکه اینترنت فرض نموده اند و سعی دارند با ارائه مدارک و مستندات به ظاهر درست راه را برای بستن بیشتر اینترنت به بهانه دشمنهای سایبری باز نمایند. اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتند باید نظر مثبت کنگره جلب شده تا با تصویب قوانین مربوطه دست دولت امریکا را برای باز و بسته کرده اینترنت باز گذارند.
بهر حال چینی ها این موشوع را کتمان کرده اند و این کتمان بدان معنا است که آنها خود را به قوانین بین المللی وابسته می دانند اما ممکن است در مواقع ضروری کاری کنند که شبکه اینترنت دچار اختلال شود.
بهر حال این مسئله نشان می دهد چینی ها بدشان هم نمی آید که مدیریت کل شبکه اینترنت را در اختیار خود بگیرند و اگر کسی چنین کاری را از طرق نرم افزاری و سخت افزاری انجام دهد، آنوقت هرج و مرج بزرگی بر اینترنت حکمفرما خواهد شد و کسی نمی تواند پاسخگوی آشوب ها باشد.
بهر حال رقابت پنهان امریکا و چین در اینترنت به سمت و سوی جنگ علنی برای تصاحب بر اینترنت پیش می رود و چندی نخواهد گذشت که جنگ سایبری علنی تر شده و صدمات اقتصادی بیشتری به طرفین بخورد. چین در طول سالهای اخیر شبکه ملی خود را برای مردم و نهادهای دولتی خود راه اندازی کرده و توسعه داده است و قطع و وصل شدنش از اینترنتی که توسط امریکا مدیریت و کنترل می شود چندان ضربه ای به این کشور نخواهد زد و باید مطمئن شد که اگر میزان خسارت چین از قطع شدنش از اینترنت امریکا کاهش یابد، قطعا چین کل اینترنت امریکا را کن فیکون خواهد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 109410

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۸
    0 0
    khob bod