شبکه ایران: یک روزنامه انگلیسی گزارش داد: براون برای یک سخنرانی در دهلی‌نو به مدت 50 دقیقه 60 هزار پوند دستمزد گرفته و این در حالی‌ست که وی در خیابان‌های لندن زیاد در ملاءعام ظاهر نمی‌شود.

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، گوردون براون نخست‌وزیر سابق بریتانیا که در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور نتوانست حائز اکثریت آرا شود و لذا قدرت را به حزب محافظه‌کار واگذار کرد، برای هر 50 دقیقه سخنرانی خود دستمزدی معادل 60 هزار پوند دریافت می‌کند.

این روزنامه انگلیسی با اشاره به سخنرانی گوردون براون در اجلاسی در دهلی نو که دستمزدی معادل 60 هزار پوند را برای وی به ارمغان آورده است، افزود: این در حالی است که براون پس از ترک دفتر نخست‌وزیری چندان در منظر عمومی و در خیابان‌های لندن ظاهر نمی‌شود.

بنابراین گزارش، دیگر سخنرانان کنفرانس مزبور را دالایی لاما، رهبر معترضین تبت و الگور، معاون اول بیل‌کلینتون رییس‌جمهور اسبق آمریکا تشکیل می‌دادند. گفته می‌شود علت دعوت آقای براون به این کنفرانس این بوده که دیوید میلیبند، وزیر خارجه سابق انگلیس که رقابت رهبری حزب کارگر را به برادر خود "اد میلیبند" واگذار کرده است، از حضور در این اجلاس خودداری کرد.

دیلی‌میل ادامه داد: با این حال سخنگوی آقای براون از رد یا پذیرش این رقم پرداختی به وی خودداری و تاکید کرد درآمد این سخنرانی صرف هزینه‌های شرکتی می‌شود که براون به تازگی تاسیس کرده است.

این روزنامه انگلیسی افزود: البته هر چند مبلغ 60 هزار پوند زیاد به نظر می‌رسد اما در برابر مبلغ 200 هزار پوند دریافتی تونی بلر برای هر سخنرانی عدد چندان زیادی به حساب نمی‌آید! اما برخلاف بلر، آقای براون همچنان به عنوان یک نماینده مجلس عوام انگلیس به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

با این حال منتقدین این سخنرانی بیش از آنکه به مبلغ آن کاری داشته باشند، به موضوع آن و شخص انتخاب‌شده برای این سخنرانی پرداخته‌اند. موضوع این سخنرانی "نحوه مقابله با بحران اقتصادی" بوده و براون کسی است که در زمان تصدی دولت در زمینه مقابله به بحران اقتصادی از خود هیچ ‌گونه کارایی نشان نداده است.

"دیوید دیویس"، از نمایندگان مجلس عوام انگلیس در این خصوص می‌گوید: برای این سخنرانی باید کسی انتخاب شود که شایسته آن باشد، نه براون که سالانه 30 میلیارد پوند بیش از درآمد دولتش هزینه می‌کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 109902

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =