ایلنا نوشت:

هوای‌ آلوده تهران با توجه به شرایط سکون هوا روندی آزاردهنده را برای پایتخت‌نشینان بوجود آورده‌است و طبق اعلام سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که این شرایط در روز‌های پایانی هفته بویژه در چهارشنبه تشدید شود.

این درحالیست که دستگاه‌های سنجش آلودگی‌ هوای تهران روز گذشته از مدار خارج شد گرچه هم سازمان حفاظت محیط‌زیست و هم شرکت کنترل کیفیت هوا تهران می‌گویند دستگاه‌ها مشکلی ندارند و تنها ارتباط با ایستگاه‌ها با اشکال مخابراتی مواجه شده است.

یوسف رشیدی مدیرعالم شرکت کنترل کیفیت هوا تهران در توضیح وضعیت دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در سطح شهر تهران گفت: تنها 4 دستگاه از مجموع 20 ایستگاه کیفیت هوا مربوط به شرکت کنترل کیفیت هوا است و بقیه آن متعلق به سازمان حفاظت محیط‌زیست است.

او ادامه داد: با این وجود دستگاه‌های ما درحال حاضر خوب کار می‌کند و اما روز گذشته با اشکال مخابراتی در ارتباط با ایستگاه‌ها مواجه بودیم و گرنه در کنترل آلاینده‌های هوا در ایستگاه‌ هیچ مشکلی وجود ندارد.

رشیدی با اعلام اینکه هفته گذشته وضعیت هوای تهران خیلی بد بود افزود: طی دوهفته گذشته شرایط نامساعدی داشته‌ایم اما شرایط به حالت «اضطرار» و «بحران» نرسید و تنها 1 روز هوا در وضعیت «هشدار» قرار گرفت.

او افزود: گرچه طی دو روز گذشته هوا دروضعیت سالم قرار داشته است، وضعیت آلودگی هوا به لحاظ ذرات آلاینده در شرایط بدی قرار دارد و با اعلام سازمان هواشناسی باتوجه به سکون هوا امکان تشدید آلایندگی هوا تا اواخر هفته وجود دارد. رشیدی تاکید کرد: غیر از ذرات معلق، در مناطق پرترافیک تجمع گاز مونوکسید کربن نیز شرایط را نامساعد کرده است که این شرایط را تجمع و حمل و نقل خودرویی رقم زده است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: باتوجه به ایستگاه‌های زیاد سنجش آلودگی هوا، حتی اگر نصف ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا هم از کار بیافتد ما وضعیت آلودگی هوا تهران را می‌دانیم. او تاکید کرد: طی سه هفته گذشته درتهران به علت شرایط پایداری و سکون هوا، تجمع و افزایش آلاینده‌ها را شاهد بوده‌ایم که به نظر می‌رسد با ادامه این شرایط، همچنان با تشدید آلاینده ‌روبرو باشیم.

امیرفاتح وحدتی کارشناس آلودگی هوای اداره کل محیط‌زیست استان تهران هم با اعلام اینکه 16 دستگاه و سنجش کیفیت هوای تهران سالم و درحال سنجش آلاینده‌های هوای شهر هستند افزود: تنها مشکل ما قطع ارتباط ایستگاه‌ها است که یک نقص مخابراتی است و فکر می‌کنم تا امروز برطرف شود. او ادامه داد: طی دو روزگذشته و امروز کیفیت هوا مشکل خاصی نداشته و شاخص‌های وضعیت هوای سالم را نشان می‌دهد.

این کارشناس ادامه داد: پایداری هوا در فصول سرد موجب می‌شود که غلظت ذرات معلق بالاتر نشان داده شد و در شرایطی که دستگاه‌های ما غلظت‌ بالای آلایندی هوا را نشان دهد دراین زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 109922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =