وبسایت هانچ که از روز دوشنبه برای استفاده عموم کاربران ارائه شده، میتواند با بررسی مشکلات کاربر و پرسیدن چندین سئوال، کاربر را شناسایی کند و سه تصمیم برای رفع مشکل وی پیشنهاد دهد.
کاترینا فیک، بنیانگذار انجمن اشتراک عکس فلیکر و وبسایت هانچ، اعلام کرده است تنها دلیل ایجاد این وبسایت، کمک کردن به افراد در تصمیمگیریهای احساسی نیست، زیرا دستیابی آنلاین به اطلاعات شخصی و کافی از افراد، کاری بسیار پیچیده است.
فیک درباره ایده اصلی این وب سایت میگوید: «این سایت نیز مانند سایت فلیکر توسط کاربران گسترش پیدا میکند، اما واحد اطلاعاتی در هانچ نه تصویر که تصمیمگیری است. این سایت بر اساس دریافت پاسخهای کاربر به پرسشهای مطرحشده، میتواند سه پیشنهاد برای انتخاب به کاربر ارائه کند».
سایت خبری سی.ان.ان برای بررسی بیشتر این موضوع با کاترینا فیک، گفتگویی ترتیب داده که ترجمه این گفتگو را بهنقل از خبرگزاری مهر در ادامه میخوانید.
ایده اصلی این وبسایت از کجا آمده است؟
این سایت مشابه سایت فلیکر توسط کاربران گسترش پیدا میکند، اما واحد مورد بررسی در این سایت تصمیم است نه تصویر. کاربران میتوانند با شرکت در این سایت، سئوالاتی را مطرح یا پیشنهاد کنند و بر اساس محاسبات انجام شده، سه پیشنهاد دریافت کنند.
پس کاربر به سئوالاتی درباره خود پاسخ میدهد؟
درواقع دو عنصر وجود دارد. کاربر هم به سئوالاتی درباره خود و هم به پرسشهایی درباره مسائل متفاوت مانند وجود موجوات بیگانه نیز باید پاسخ دهد. این پاسخها سپس در پروفایل کاربر گردآوری میشود. پس از آن کاربر میتواند وارد سایت شود و هر نوع سئوالی را مطرح کند. هانچ میتواند به پرسشهایی مانند نوع سیستم پخش صوتی-تصویری، کالج مناسب برای تحصیل یا هر نوع سئوالی دیگر پاسخ دهد.
هانچ دقیقا چه نوع تصمیمگیرندهای است؟
این سایت معمولا به اشتباه به عنوان پایگاهی شناخته میشود که میتواند برای کاربران تصمیماتی بر پایه احساسات اتخاذ کند. اما در واقع این سایت تنها میتواند بر پایه اطلاعات دریافتی، تصمیماتی اخذ کند و مشکلات اطلاعاتی کاربران را برطرف کند.
پس میتوان هانچ را نوعی موتور جستجو دانست؟
خیر. هانچ یک موتور جستجو نیست، بلکه برنامهای جدید است که هیچ شباهتی به موتور جستجو ندارد.
به نظر شما جمعآوری آنلاین اطلاعات چگونه میتواند مسیر زندگی افراد یا شیوه تعامل آنها را با یکدیگر تغییر دهد؟
اینطور به نظر میرسد دورهای شگفتانگیز از تاریخ اینترنت در راه است. جمعآوری آنلاین اطلاعات، دانش بیشتری را نسبت به دانش فردی به مجموعه کاربران خواهد داد؛ زیرا این سایت برای پاسخ دادن به شما از تمام اطلاعات موجود از تمامی کاربران در سرتاسر دنیا استفاده میکند و به همین دلیل، احتمال ارائه پاسخ مناسب و متنوع در این سایت افزایش پیدا میکند. در واقع اطلاعات در خارج از سایت به صورت طبقهبندی نشده وجود دارد. سیستمی مانند هانچ این اطلاعات را جمعآوری میکند و با طبقهبندی آنها استفاده از این اطلاعات را برای کاربران ممکن میسازد.
به نظر شما چه سایتهای خوبی هست که تا به حال ناشناخته باقی ماندهاند؟
تا به حال نام سایت Etsy را شنیدهای؟ در این سایت کاربران میتوانند آثار هنری را خرید و فروش کنند. به نظر من این سایت به زودی به سایتی مشابه ebay تبدیل خواهد شد.
توضیح دیگری هم مانده؟
هر فردی میتواند از این سایت استفاده کند و از خصوصیات جالب توجه این سایت، امکان اتصال به منابع معتبر و با ارزش خارجی برای استفاده در تصمیمگیری است. همچنین کاربران هرچه بیشتر از این سایت استفاده کنند، شناخت بیشتری از آن پیدا خواهند کر و هرچه این شناخت افزایش پیدا کند، از حجم سئوالاتی که برای رفع مشکلات ارائه میشود، کاسته خواهد شد. سایت هانچ در ابتدا از کاربر میخواهد که به 10 سئوال پاسخ دهد، اما درباره برخی مطالب مانند بهداشت شخصی و موقعیت زیستی، تعداد سئوالات متناسب با نیاز افزایش مییابد. بخش اعظم هزینههایhunch.com از پذیرفتن آگهیهایی مانند تبلیغات سایت آمازون تامین میشود.
نظر شما