به گزارش مهر:

دبیر علمی بیستمین کنگره چشم پزشکی ایران گفت: با وجود اینکه جراحیهای غیر ضرور زیبایی چشم به سلامت بینایی آسیب می‌زند متأسفانه شاهد رواج روزافزون عمل‌های جراحی زیبایی چشم، مانند درمان افتادگی پلکها در کشور هستیم.

حسین سالور، فوق تخصص اکولوپلاستیک گفت: اکولوپلاستیک یکی از رشته‌های فوق تخصصی چشم پزشکی است. این رشته درمان بیماری‌ها و جراحی‌های مربوط به حدقه چشم، پلک و مجاری اشکی را شامل می‌شود. در نتیجه هر بیماری که در ارتباط با مجاری اشکی مشکلی داشته باشد، مانند اشک ریزش یا کمبود اشک، باید به این متخصصان مراجعه کند. بیماری‌های پلک مانند تومورهای پلک، افتادگی و ترمیم پلک و همچنین عمل‌های جراحی زیبایی پلک از دیگر وظایف این پزشکان است.

دبیر علمی بیستمین کنگره سراسری چشم پزشکی ایران افزود: با وجود اینکه اغلب چشم پزشکان هم می‌توانند این گونه عمل‌ها را انجام دهند ولی مواردی مانند شکستگی‌های حدقه چشم، تومورهایی که در حدقه چشم وجود دارند و جلو آمدن چشم بر اثر بیماری تیروئید از جمله مواردی هستند که فقط متخصصان آکولوپلاستیک قادر به جراحی و درمان آنها هستند.

سالور درباره افتادگی پلک‌ها اظهار کرد: همه افتادگی‌های پلک را نمی‌توان به طور کامل عمل و درمان کرد؛ آنچنان که زیبایی آن مانند پلک دیگر شود. اما در هر صورت پلک جزئی از چشم است؛ بنابراین عمل باید طوری انجام شود که به خود چشم صدمه نرسد.

وی گفت: البته بعضی انواع افتادگی‌های پلک به دلیل بیماری‌های عمومی چشم ایجاد می‌شوند. به عنوان مثال در برخی موارد که حرکت چشم در جهات مختلف مختل شود، پلک دچار افتادگی می‌شود. در بعضی مواقع هم نمی‌توانیم پلک را خوب بالا ببریم چون با این کار پلک دیگر بسته نمی‌شود و این موضوع به چشم آسیب جدی می‌رساند. بنابراین در مواردی ممکن است زیبایی فدای سلامت چشم شود و نتوان پلک را کاملا بالا برد.

بیستمین کنگره سراسری چشم پزشکی از 8 تا 11 آذر در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود و در آن آخرین دستاوردهای آموزشی، درمانی و پژوهشی به جامعه چشم پزشکان کشور ارائه می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 110258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =