رئیس‌جمهور لبنان ساعاتی پس از حضور نخست‌وزیر قطر در بیروت؛ در سفری رسمی و دو روزه به دوحه رفت و با امیر قطر دیدار کرد.

به گزارش فارس به نقل از الانتقاد نت، میشل سلیمان دیشب و تنها بعد از گذشت ساعاتی از سفر شیخ "حمد بن جاسم آل خلیفه " نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر سفر رسمی خود به دوحه را آغاز کرد.
وی در ابتدای این سفر با شیخ "حمد بن خلیفه آل ثانی " امیر قطر دیدار کرد، خبرگزاری رسمی قطر با اعلام خبر این دیدار گزارش داد که دو طرف در این نشست مناسبات دوجانبه و همچنین راهکارهای تقویت و توسعه این مناسبات و اوضاع منطقه را مورد بررسی قرار دادند.
امیر قطر پیش از این دیدار نیز در فرودگاه دوحه به استقبال سلیمان و هیئت همراه وی رفته بود، سلیمان برای سفری دو روزه به قطر سفر کرده است.
این سفر بعد از آن انجام شد که شیخ "حمد بن جاسم بن جبر آل خلیفه " نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر دیروز در سفری غیرمنتظره از دوحه به بیروت رفته و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در این سفر با "میشل سلیمان "، "نبیه بری " رئیس پارلمان لبنان و همچنین "سعد الحریری " نخست‌وزیر دیدار کرد، منابع رسانه‌ای اعلام کرده‌اند که وی در این سفر پیامی را برای حریری و بری داشته است. همچنین گفته شده که این سفر در مورد موضوع شاهدان دروغین و بررسی آن در کابینه لبنان بوده است.
قطر پیش از این نیز در جریان بحران تشکیل دولت لبنان به ریاست میشل سلیمان موفق شده بود تا در کنفرانسی در دوحه، گروه‌های سیاسی را به توافق برای تشکیل دولت و رسیدن به روشی مشترک برای سهمیه‌بندی وزارت‌خانه‌های دولتی در میان گروه‌های سیاسی این کشور متقاعد کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 110405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =