اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای با حضور محمدرضا رحیمی و نخست وزیران 9 کشور به همراه رئیس جمهور تاجیکستان، در دوشنبه رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش فارس، اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای با حضور نخست‌وزیران 9 کشور به همراه یک رئیس جمهور و یک وزیر اقتصاد دقایقی پیش در دوشنبه پایتخت تاجیکستان آغاز شد.

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور که روز گذشته وارد تاجیکستان شده بود نیز قرار است که تا دقایقی دیگر در اجلاس مذکور سخنرانی کند.

در این اجلاس نخست وزیران کشورهای چین، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، هند، پاکستان و مغولستان حضور دارند.

بر اساس این گزارش، در این اجلاس رئیس جمهور تاجیکستان نیز به نمایندگی از این کشور و همچنین وزیر اقتصاد افغانستان نیز به نمایندگی از کشورش حضور دارند.

برپایه این گزارش،‌ صبح امروز پیش از آغاز رسمی اجلاس اعضای دائم، ناظر و دیالوگ سازمان همکاری‌های شانگهای با ون‌جیا‌بائو نخست وزیر چین، یوسف‌رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان، کریم ماسیموف نخست وزیر قزاقستان، نخست وزیر کشورهای مغولستان و وزیر اقتصاد افغانستان به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

معاون اول رئیس جمهور در این دیدارها به بررسی مسائل روز منطقه پرداخت.

رحیمی در دیدار با نخست وزیر پاکستان بر ضرورت رفت و آمد هییئت‌های سیاسی و اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: پاکستان کشوری تاثیرگذار در منطقه است.

وی همچنین ابراز امیدوراری کرد که اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای که با حضور مقامهای بلند پایه‌ 12 کشور در برگزار می‌شود راهی برای کمک به مردم سیل زده پاکستان پیدا کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 110907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =