شهر نوشت:

نمایشگاه نقاشی‌های گیزلا وارگا سینایی، نقاش مجار جمعه 12 آذرماه در گالری سین افتتاح می‌شود. گیزلا سینایی 32 سال پیش به همراه همسرش خسرو سینایی، مستندساز برجسته، به ایران آمد و نقاشی‌‌هایش رنگ و بوی ایرانی گرفت.

این نقاش پنج سال است که نمایشگاه انفرادی برگزار نکرده است. « باغ گل و پرندگان » هجدهمین نمایشگاه انفرادی گیزلا وارگا سینایی خواهد بود که در آن 17 تابلو از مجموعه « گل و مرغ» که در دو سال اخیر خلق کرده و تا به حال در ایران به نمایش گذاشته نشده است را به نمایش می گذارد.

در کنار این 17 تابلو، یک اثر کانسپچوآل با عنوان «باغ پرنده‌ها» به نمایش گذاشته خواهد شد. گیزلا سینایی در تیرماه گذشته از برگزاری این نمایشگاه خبر داده بود.

گیزلا وارگا سینایی در سال 1323 در مجارستان به دنیا آمد. در دانشکده هنرهای تزئینی وین تحصیل کرد. وی در اروپا و پس از یک کنسرت موسیقی با خسرو سینایی، مستند ساز ایرانی، آشنا شد و با او ازدواج کرد و همراهش به ایران آمد. وی به نقش‌مایه‌های ایرانی بسیار علاقه‌مند است و از بسیاری از آن‌ها در نقاشی‌هایش بهره می‌برد.

نمایشگاه «باغ گل و پرندگان» در روز جمعه 12 آذرماه از ساعت 16 در گالری سین افتتاح می شود. این نمایشگاه که گیزلا سینایی مدت آن‌را سه هفته اعلام کرده، تنها تا 22 آذرماه برپا خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 15 تا 19 به نشانی شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، خیابان دوازدهم ، پلاک 16، گالری سین مراجعه کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 111354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =