ضیافت شام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با حضور خانم «چن‌جی‌وا» عضو دائمی حزب کمونیست چین برگزار شد.

در این ضیافت که به دعوت حزب موتلفه اسلامی برگزار شد و هیاتی بلندپایه از حزب کمونیست چین، معاون اول سفارت چین و تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی حضور داشتند محمدنبی حبیبی تصریح کرد: سیاست‌ها و واکنش مسوولان و مردم کشور چین نسبت به مسلمانان با آن‌چه آمریکایی‌ها و غربی‌ها می‌پسندند متفاوت است و امیدواریم سیاست‌های دولت چین در مقابل جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران تا رسیدن به واقعیت ادامه داشته باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که پیش از این شورای مرکزی حزب متبوعش به دعوت حزب کمونیست به چین سفر کرده بود افزود: تحریم اقتصادی، تبلیغات سوء سیاسی، تحریک مخالفین جمهوری اسلامی و تلاش برای برهم زدن وحدت ملی در کشور ایران از جمله اقداماتی است که آمریکایی‌ها در طول 30 سال بر علیه ایران انجام داده‌اند.

در این دیدار «چن‌جی‌وا» معاون شعبه منطقه خودمختار «جوانگ گوانگ شی» و عضو دائمی حزب کمونیست چین که پیش از این با اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه  و معاون وزیر جهاد کشاورزی دیدار کرده بود نیز گفت: دیدار و گفت‌وگو میان مقامات دو حزب کمونیست چین و موتلفه اسلامی می‌تواند به دوستی عمیق‌تر دو کشور چین و ایران منجر شود.

وی افزود: روابط دو کشور چین و ایران همواره در مسیر رشد و توسعه بوده است و این روابط و همکاری در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند به ایجاد صلح در جهان کمک کند.

وی اظهار کرد: چهار محوری که بین دو حزب برای همکاری توافق شده، زمینه بسیار خوبی برای توسعه روابط دو حزب خواهد بود و ما از حزب موتلفه اسلامی دعوت می‌کنیم که از استان خودمختار گوانگ شی نیز دیدن کنند تا همکاری‌های محلی را نیز توسعه دهیم.

 گفتنی است حزب کمونیست چین یک حزب 86 ساله است با 79 میلیون نفر عضو رسمی که 25% آنها زیر 30 سال هستند و 5/1 میلیون عضو رسمی شان ساکن پکن می باشند.علاوه بر حزب کمونیست ، 8 حزب مشارکتی نیز در این کشور فعالیت دارند که مجموعا 600 هزار عضو را پوشش می دهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =