سرلشگر "افیف کوخافی" به طور رسمی از امروز یکشنبه ریاست سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) را برعهده گرفت.

به گزارش سرویس بین‌الملل شبکه ایران به نقل از شبکه ندای قدس، سرلشگر افیف کوخافی امروز رسماً ریاست سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) را که پیشتر در اختیار "عاموس یادلین" بود، برعهده گرفت.
بنابر این گزارش، این احتمال نیز وجود دارد که وی به ریاست سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) منصوب شود.
"افیف کوخافی" 46 ساله متاهل و دارای سه دختر و فارغ التحصیل دانشکده نظامی رژیم صهیونیستی است.
وی لیسانس فلسفه را از یک دانشگاه عبری و دو فوق لیسانس را از دانشگاه هاروارد و دانشگاه "جونس هوبکینز" در ایالات متحده گرفته است.
این نظامی صهیونیست در سال 1982 فرماندهی ارتش اشغالگر را در گردان چتربازان برعهده گرفت و از نسل افسران لبنان بشمار می‌رود که در واحد 890 خدمت کرده و بعدها به عنوان افسر گردان 101 انتخاب شده است. وی همچنین به سمت فرماندهی منطقه شرقی در لبنان در ارتش اشغالگر برگزیده شد و بعد از آن سمت فرمانده گردان چتربازان ارتش اشغالگر قدس در جریان حمله معروف به دیوارهای بازدارنده را به یدک کشید.
افیف کوخافی در بین تعدادی از واحدهای جنگی مختلف ارتش اشغالگر صهیونیستی رفت و آمد داشت و بسیاری از سمت‌های فرماندهی را برعهده گرفت که آخرین درجه نظامیش درجه سرتیبی و ریاست واحد جنگی ویژه وابسته به ستاد مشترک ارتش اشغالگر بود.
بنابر این گزارش، در پی ارتباط خوبی که رییس جدید سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی با "گلانت"، فرمانده آینده ارتش اشغالگر و همچنین ایهود باراک وزیر جنگ کابینه افراطی نتانیاهو داشت، باراک او را به درجه سرلشگری رساند و همچنین او را به عنوان رییس سازمان اطلاعات نظامی ارتش برگزید.
کوخافی یکی از جنگ‌طلبان ارتش اشغالگر صهیونیستی است که با پدیده اقدامات تنبیهی برای نیروهای جدید ارتش اشغالگر اسرائیلی مبارزه کرد. او بعدها به سمت "بریگادیر ژنرال" ارتقا یافت و در عین حال به فرماندهی گروه آتش انتخاب شد و پس از آن فرماندهی گردان غزه را کسب کرد.
کوخافی هنگامی که آخرین سمت نظامی خود را برعهده داشت، گلعاد شالیط به اسارت نیروهای مقاومت فلسطینی حماس در نوار غزه درآمد. وی همچنین قبلاً سمت رئیس اتاق عملیات در شعبه عملیات وابسته به متکال رژیم صهیونیستی را برعهده گرفته است./س

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 111861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =