رئیس هیات داوری فراکسیون اصولگرایان گفت: طرح سوال از رئیس جمهور حق نماینده است و اقدام آقای مطهری خروج از اصولگرایی نیست.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی در گفت وگو با خبرآنلاین با اشاره به شکایت برخی اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی از علی مطهری به دلیل طرح سوال از رئیس جمهور، افزود: ما بر حسب وظیفه ای که در هیات داوری پذیرفتیم هر نوع شکایتی که می آید را باید بررسی کنیم.

وی با اشاره به متن شکوائیه گفت: دوستان شکایت کننده مدعی بودند چون آقای مطهری در مجلس به دنبال امضا گرفتن از نمایندگان است به نظر می رسد این روند در نهایت به نفع نظام نیست و آنها مدعی بودند این خلاف اصولگرایی است.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری نشست هیات داوری در یکشنبه هفته جاری با حضور کلیه اعضا، خاطر نشان کرد: در آن جلسه جناب آقای مطهری هم تشریف آوردند و شکوائیه دوستانی که معترض بودند قرائت شد و بحث های مختلفی صورت گرفت که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که طرح سوال آقای مطهری از رئیس جمهور خروج از اصولگرایی نیست و مخالف با اصول اصولگرایی هم نیست.

به گفته وی نماینده طبق قانون حق دارد از رئیس جمهور سوال کند و هیچ قدرتی نمی تواند او را از انجام وظایفش باز دارد.

وی درباره اینکه گفته می شود که مطهری از اصلاح طلبان در این زمینه امضا جمع کرده است هم گفت:یکی از موراردی که در امضاهای ایشان طبق اطلاعاتی که به دست آوردیم وجود دارد این است که ایشان اصلا به اصلاح طلب ها رجوع نکرده و هر چه امضا گرفته است از اصولگرایان است.

رئیس هیات داوری فراکسیون اصولگرایان گفت:در نهایت به این نتیجه رسیدیم که سوال از رئیس جمهور حق مسلم نماینده است و از طرفی طرح سوال موجب خرج از اصولگرایی نمی شود. بنابراین هیات به این نتیجه رسید که ایشان حق سوال از رئیس جمهور را دارد اما در شرایط فعلی باید مصالح را سنجید چون اگر مصلحت سنجی نشود نتیجه اش این است که به اصولگرایی ضربه وارد شود.

وی گفت: مصالح اصولگرایی اقتضا نمی کند که در این زمان سوال مطرح شود؛ خیلی از موارد حق است و می شود ورود پیدا کرد اما در زمان خودش. زمان کنونی زمان طرح سوال از رئیس جمهور نیست.

به گفته ابراهیمی لذا تصمیم گرفته شد آقای مطهری سوالی را طرح نکنند و منتظر بمانند به زمانی که اقتضا طرح سوال باشد و آن زمان هم قبل از طرح  سوال با هیات در این زمینه مشورت کنند و اگر هیات داوری موافق بود آن را طرح کند.

 /ش ف

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112421

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افشین IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
    0 0
    ببخشیدا وقت سوال چه زمانی است وقتی که دیگر سوال کردن فایده ای نداشت؟
  • مجتبی IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
    0 0
    آقای مطهری به دلیل حفظ منافع اصولگرایی حرف نزن و مهم نیست حق مردم خورده شود ؛ هروقت مصلحت بود بهتون میگن حرف بزنید
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
    0 0
    خوبه علی مطهری هست...
  • محمد IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
    0 0
    يك نماينده قبل ازاينكه مصلحت گوه وجريان خودرادرنظربگيردبايدبهوظيفه اي نمايندگي خودعمل كند سوال از ريس جمهورو وزيران حق نمايندگان مردم هست ازاقاي مطهري ميخواهيم محكم بايستد
  • بدون نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
    0 0
    واقعا جالب است که سه دهه پس از انقلاب بحث میشود که آیا یک نماینده صد در صد خودی حق سوال از رئیس جمهورد را دارد یا ندارد!!
  • میلاد IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
    0 0
    واقعا حق قانونی نماینده و مصلحت نظام و مردم مهمتره یا مصالح دنیوی اصولگرایی؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
    0 0
    این قانونه که نمایندگان فقط در بیان تملق و اطاعت آزادند چرا بایستی این همه هزینه کرد و اموال عمومی را حیف و میل نمود تا فقط حامیان و ارادتمندان حرف بزنند...واقعا برای این مجلس باید تاسف خورد...مدرس بنده خدا فکر می کرد مجلس اسلامی میشه....
  • بدون نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
    0 0
    دوستان جوری از رئیس جمهور و مطهری به عنوان نماینده مردم سخن می گویند مثل اینکه رئیس جمهور را مردم کشور دیگری انتخاب کرده اند؟؟ راستی مگر احمدی نژاد منتخب مردم نیست؟؟ این یعنی چه که محکم بایستید؟؟ محکم در برابر چه بایستند؟؟ مردم می دانند مشکل مطهری و خبرآنلاین کجاست...
  • ss IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۱
    0 0
    ببخشید نمایندگان برگزیده ما در مجلس چه وقتی میتونند از اقای رییس جمهور سوال کنند ؟
  • ب IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    "در نهایت به این نتیجه رسیدیم که سوال از رئیس جمهور حق مسلم نماینده است" یعنی واقعا نمیدونستن؟ یا بسکه همه چیز فرمایشی شده فراموش کردن؟