با تصویب پیشنهاد الحاقی کمیسیون امنیت ملی، مصوب شد که رزمندگان داوطلب به مدت حضور در جبهه‎ها مشمول بیمه بازنشستگی قرار دادند.

به گزارش خبرآنلاین، با بررسی پیشنهادات الحاقی کمیسیون‎های مجلس به لایحه برنامه پنجم، نوبت به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رسید.

با تصویب این پیشنهاد در طول سال های برنامه پنجم افرادی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا ابتدای سال 1370 در کمیته انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت تمام وقت خدمت کرده اند به میزان مدت خدمت و همچنین رزمندگانی که به صورت داوطلبانه در جبهه های جنگ حضور داشته اند به میزان مدت حضور در جبهه مشمول بیمه بازنشستگی می شود.

این مصوبه تاکید دارد که برخورداری از مزایای بیمه مذکورو مستلزم پرداخت حق بیمه سهم کارمند توسط افراد فوق الذکر و کارفرما توسط دولت است نمایندگان مجلس آیین نامه اجرایی این بند را در صورتی مورد قبول می دانند که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رفاه و تامین اجتماعی تنظیم و به تصویب هیات وزیران می رسد.

 /111ف

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
    1 0
    مگر پاسداروظيفه هاي سپاه كه درزمان جنگ در جبهه ها حضور داشته اند نبايد مشمول اين طرح باشندآنها هم تاآخرين نفس درراه اين كشور جانفشاني كرده اند.لطفا دراين خصوص هم فكري بشود.
  • فرید IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
    0 0
    سوالی مطرح میکنم در رابطه باجبهه : آیا کسی که ، به جای 24 ماه خدمت سربازی 28 ماه خدمت کرده و 25 ماه توی جبهه عملیاتی بوده از این طرح چیزی عایدش میشه یا اینکه فقط آنهایی که فقط چند ماه داوطلب رفتند رزمنده و ایرانی ومسلمانند ، بقیه و بیخیال ... خدا که خدای همه است پس چرا اینقدر نبعیض
  • محمد IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
    2 0
    آيا جنكيدن يك سرباز وظيفه با جنكيدن يك باسدار در جبهه فرق دارد كه اين همه تبعيض بين حضور در جبهه وجوددارد ويا سربازان براي اين مملكت جنك نمي كردند چرا اين همه تفاوت
  • پسر یه رزمنده EU ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    0 1
    پدر بنده و امثال ایشان هم پا به پای دیگر رزمنده ها در دوران مقدس دفاع 8 ساله جنگیدند فقط چون اسیر ویا شهید و جانباز نشده باید این چنین باشند هرچند که هنگام رفتن به جبهه هرگز به امید حقوق و.. نرفتند و با قلب پاک به سمت پیروزی رفتند حیف است که این سرمایه ها رو به فراموشی بسپاریم
  • رسول IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    1 2
    به نظر من حق بیمه مدت حضور در جبهه رزمندگان داوطلب بسیجی باید از طریق دولت پرداخت گردد . چون اینها آن زمان که در جبهه بودند به همراه شهداء و جانبازان در پیروزی جنگ باهم نقش آفرینی کردند. پس باید حق بیمه این رزمندگان را هم همانند جانبازان عزیز، دولت پرداخت نموده و اینها از پرداخت حق بیمه معاف شوند .