۰ نفر
۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳

چامسکی: ایران تهدیدی برای اعراب نیست

یک استاد دانشگاه آمریکا با اشاره به اینکه ایران تهدیدی برای اعراب نیست، گفت: ویکی‌لیکس در عین حال در نشر اظهارات دیکتاتورهای عرب هم صادقانه عمل نکرده و تنها بخش‌هایی از آن را منتشر کرده‌اند که کاملا ضد ایرانی است!
به گزارش سرویس بین‌الملل شبکه ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کامن‌دریمز، "نوام چامسکی"، روشنفکر و استاد معروف دانشگاه آمریکا در مصاحبه‌ای با "امی گودمن" تصریح کرد: آنچه بیش از اصل اسناد منتشر شده از سوی ویکی‌لیکس باید مورد توجه قرار گیرد، شیوه رهبری رهبران آمریکا و رژیم صهیونیستی است که همراه با بی‌توجهی کامل به افکار عمومی است.
وی با اشاره به نظرسنجی‌های چند ماه قبل موسسه بروکینگز افزود: این نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که بالغ بر 80 درصد مردم عرب، اسراییل را اصلی‌ترین تهدید می‌دانند و پس از آن نیز 77 درصد مردم عرب آمریکا را دومین تهدیدی می‌دانند که آنان را تهدید می‌کند. در این میان تنها 10 درصد از اعراب قائل به تهدید بودن ایران هستند و این امر چیزی نیست که هیلاری کلینتون، بنیامین نتانیاهو، سفرای کشورهای غربی و ... از آن بی‌اطلاع باشند.
چامسکی ادامه داد: آنچه این اسناد نشان می‌دهد، تنها این است که سران آمریکا و اسراییل تا چه حد از دموکراسی متنفرند! آنها در این اسناد چنین نشان می‌دهند که اعراب از ایران به عنوان تهدید یاد کرده‌اند اما منظورشان از اعراب تنها دیکتاتورهای عرب است و نه ملت‌های عربی! و در عین حال در نشر اظهارات دیکتاتورهای عرب هم صادقانه عمل نکرده و تنها بخش‌هایی را از آن منتشر کرده‌اند که کاملا ضد ایرانی است!
چامسکی در ادامه این مصاحبه به مسئله محاصره غزه پرداخت و این محاصره را نوعی اعلام جنگ توسط صهیونیست‌ها به مردم فلسطین دانست.
برای خواندن اصل مصاحبه انگلیسی اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ARIO IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
    0 0
    این اقای چامسکی حرفای ضد ایرانی کم نزده
  • بدون نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
    1 0
    برای خواندن اصل مصاحبه انگلیسی اینجا را کلیک کنید.کجا رو؟
  • meysam IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
    1 0
    کجا را کلیک کنیم؟!
  • بدون نام GB ۱۸:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
    0 0
    نوام چامسکی حالا که به نفعتون حرف زده خوب شده و ازش نقل قول میکنین ولی وقتی که...
  • بدون نام IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
    1 0
    کجا را کلیک کنیم؟! کجا را کلیک کنیم؟! کجا را کلیک کنیم؟!
  • hadi mp IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
    0 0
    چامسکی شخصیت علمی جهانی است.http://www.commondreams.org/headline/2010/11/30-7