محسن امین زاده معاون وزارت خارجه در دولت خاتمی، حدود یک ماه پیش خاطرات دادگاه و زندان را منتشر کرد که طی آن ضمن مانور فراوان روی نقاشی های خود، روایتی از دادگاه نوشته و دستگیرشدگان آشوبهای خیابانی را «اوباش» خوانده بود.

روزنامه کیهان با اشاره به این مطلب نوشت: امین زاده در آن خاطرات تصریح می کند «سعی داشتند ما را تحقیر کنند. من را میان اوباش نشاندند. به مسئول خشنی که کارش چیدن متهمین بود گفتم تو را به جدت دیگر ما را وسط اوباش ننشان. رفت و مشورت کرد و پذیرفت که اوباش را کنار هم پشت سر ما و جوانها بنشانند.»

در پی اعتراض های وسیع امین زاده با یک ماه تاخیر مجبور به عذرخواهی شد و در متنی که مشترکا در «کلمه» و «جرس» منتشر شده نوشت: در بخشی از خاطرات من از این افراد به عنوان اوباش یاد شده که متضمن قضاوت ماهوی درباره این افراد است. مطلع شدم برخی از خوانندگان به درستی به این عبارت اعتراض کرده اند. در دادگاه علنی در کنار چهره های سیاسی و فرهنگی، یک گروه متهم نیز با ظاهر و لباس و وضعیت کاملا متفاوت به صحن دادگاه آورده شدند که شباهتی با متهمان حوادث انتخاباتی نداشتند، در حدی که به نظرم رسید ممکن است این افراد مرتکبان جرایم واقعی غیرمرتبط با انتخابات باشند. من از همه این افراد قویا پوزش می خواهم و تایید می کنم که قضاوتی نادرست و شتابزده ارائه شده است.

/118ف

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    0 0
    آقای امین زاده مردم همه چیز رو می دونند نگران نباش
  • حسین IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    0 0
    راستی میزبانی قطر برای 12 سال دیگه اعلام اگه تو تبلیغاتشون بزنن خلیج ع ر ب ی چی میشه؟
  • رضا IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    0 0
    خيلي آقايي ... بعضيها ياد بگيرن كه معذرت خواهي از مردم به خاطر تهمت ها و كارهايي كه تو زندانها باهاشون كردن چيزي از ارزشهاى انسان كم نميكنه
  • محمد IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
    0 0
    این افرادی که ریختند مجتمع سبحان آدم حسابی بودند؟ اونایی که ریختند کوی و دانشجویان بی پناه را زدند آدم حسابی بودند؟ بیشتر نمی نویسم که قابل چاپ باشه!