تزیپی لیونی وزیر خارجه سابق اسرائیل و رئیس حزب کادیمای رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را به دروغ گویی متهم کرد .

 
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری سما فلسطین از بیت المقدس؛  لیونی در پایان سخنرانی دیروز نتانیاهو در جمع اعضای کنست رژیم صهیونیستی ( پارلمان) درباره سیاست تل آویو برای پیشبرد روند مذاکرات سازش با فلسطینی ها و قانون برگزاری همه پرسی درباره عقب نشینی از بیت المقدس و بلندیهای اشغالی جولان تصریح کرد نتانیاهو فردی دروغگو است و هرگز حقایق را به نمایندگان پارلمان نمی گوید . وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی به شدت از نتانیاهو انتقاد و تاکید کرد نتانیاهو از قدرت بیان خوبی برخوردار است اما فاقد اراده قوی و قدرت تصمیم گیری است . لیونی به سخنان نتانیاهو درباره ایران و مسئله فلسطین اشاره و تاکید کرد درست است که تهران با تل آویو دشمن است اما بین مناقشه فلسطین و اسراییل با ایران ارتباطی وجود ندارد. وی در ادامه انتقادهایش از نخست وزیر افراطی اسراییل خاطر نشان کرد نتانیاهو همواره به خود، دوستانش و مردم دروغ می گوید .

لیونی افزود نتانیاهو بارها تاکید کرده است که اسراییل روابط بسیار خوب و مستحکمی با بسیاری از کشورها دارد اما امروز شاهد هستیم که هیچ کس حاضر نیست با او گفتگو کند . رئیس حزب کادیما در ادامه گفت مذاکرات سازش میان اسراییل و تشکیلات خودگردان فلسطین باید از نقطه ای که در ماه نوامبر سال دو هزارو هشت به پایان رسید ،آغاز شود. وی تاکید کرد تل اویو باید مذاکرات جدی را ادامه بدهد زیرا در شرایط فعلی کشورهای عربی و مسئولان فلسطینی برای ادامه گفتگوهای جدی با هدف پایان دادن به اختلافها و مناقشات آمادگی کامل دارند . این مقام اسراییلی در ادامه یادآور شد واقعیت این است که راهکار تشکیل دو کشور مستقل تنها راه برای حل بحران فلسطین و اسراییل است زیرا تا زمانی که کشور مستقل فلسطین تشکیل نشود ، هرگز دولت یهودی وجود نخواهد داشت . لیونی در ادامه دروغگویی نتانیاهو و بی اعتمادی نسبت به او را ازعلل اصلی به نتیجه نرسیدن روند مذاکرات سازش با فلسطینی ها عنوان کرد . دور جدید مذاکرات مستقیم صلح میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسراییل با میانجی گری آمریکا از اوایل ماه سپتامبر گذشته در واشنگتن آغاز شد اما همزمان با پایان مهلت توقف ده ماهه ساخت شهرکهای صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن در بیست و شش سپتامبر گذشته ( چهارمهر) و تصمیم دولت اسراییل برای از سرگیری شهرک سازی ، گفتگوهای سازش بار دیگر متوقف شد. کاخ سفید با هدف خارج کردن مذاکرات مستقیم سازش از بن بست فعلی پیشنهاد کرد تل آویو برای نود روز روند توسعه شهرکهای یهودی نشین را متوقف کند اما این توقف شامل شرق بیت المقدس نمی شود. واشنگتن متعهد شددر ازای توقف شهرک سازی تضمینهای امنیتی و سیاسی زیادی به اسراییل بدهد .

به گفته منابع آگاه ، اگر اسراییل به این پیشنهاد عمل کند واشنگتن نیزدر مقابل با هر نوع قطعنامه بین المللی در محکومیت اسراییل مخالفت و در بخش های نظامی نیز به اسراییل کمکهای بیشتری خواهد کرد. /ن

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =