وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه برای پاسخگویی به نیاز مسکن تا سال 93 ساخت 1.5 میلیون واحد مسکونی را عملیاتی کنیم، گفت: از خط اعتباری 30 هزار میلیارد تومانی مسکن مهر تاکنون 20 هزار میلیارد تومان آن جذب و تأمین شده است.

فارس: وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه برای پاسخگویی به نیاز مسکن تا سال 93 ساخت 1.5 میلیون واحد مسکونی را عملیاتی کنیم، گفت: از خط اعتباری 30 هزار میلیارد تومانی مسکن مهر تاکنون 20 هزار میلیارد تومان آن جذب و تأمین شده است.

علی نیکزاد در پاسخ به این سؤال که از چه سالی می‌توان در بخش مسکن همگام با نیاز گام برداشت،افزود: در حال حاضر 1.5 میلیون واحد مسکونی در کشور کمبود و کسری داریم و باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور احداث شود.
وی تصریح کرد: ساخت یک میلیون واحد مسکونی در طول دوران ساخت و ساز کشور بی‌سابقه بوده است و در هیچ دوره‌ای هیچ فردی تاکنون این ادعا را نداشته و نتوانسته چنین حجم کاری را انجام دهد.

* جمع‌ کردن تمام توانمندیهای ساخت و ساز برای یک بار

نیکزاد تأکید کرد: چنانچه بتوانیم برای یک بار تمام توانمندی‌های تعاونی‌های مسکن، خود مالک‌ها، پیمانکاران، انبوه‌سازان و وزارت مسکن را در کنار یکدیگر با استفاده از خط اعتباری 30 هزار میلیارد تومانی مهر به کار بگیریم،می‌توانیم سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور احداث کنیم.
وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: از خط اعتباری 30 هزار میلیارد تومانی مسکن مهر تاکنون 20 هزار میلیارد تومان آن جذب و تأمین شده است و پرداخت مرحله اول آن در حال حاضر به طور دقیق در حال انجام است تا ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی صورت گیرد.
وی گفت: تولید یک میلیون واحد مسکونی تا سال 93 سبب می‌شود سرمایه‌گذاران وارد بخش مسکن شوند تا با همخوانی تولید و عرضه با تقاضای مسکن دیگر مشکل مسکن نداشته باشیم.
نیکزاد افزود: بنای ما این است که برنامه ساخت 1.5 میلیون واحد مسکونی را عملیاتی کنیم./ق

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
    0 0
    یعنی باور کنیم؟
  • بدون نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
    0 0
    شناسايي و وضع ماليات براي خانه هاي خالي چه شد؟