ونگر از نحوه انتخاب میزبان‌های جام جهانی انتقاد می‌کند.

به گفته آرسن ونگر انگلستان پس از شکست در کسب میزبانی بازی‌های جام‌جهانی 2018 نباید به فکر ترک فیفا باشد. پس از اینکه روسیه میزبان این بازی‌ها شد برخی از رسانه‌ها پیشنهاد داده‌اند تا انگلستان از عضویت در فیفا انصراف بدهد ولی مربی آرسنال تصور می‌کند که این می‌تواند آسیب جدی به موقعیت انگلستان وارد کند: «به این ترتیب ما دیگر در بازی‌های جام جهانی و بین‌المللی حضورپیدا نخواهیم کرد و این منطقی نیست چون انگلستان این بازی را به شکل امروزی ابداع کرده و سبب شهرت جهانی این بازی شده. با اینکه فوتبال در انگلستان طرفداران زیادی دارد اما این موضوع آنها را در این ماجرا به جایی نرسانده است و همه دچار یاس شده‌اند.»

ونگر تأکید کرد پس از اینکه در مراسم انتخاب میزبان، انگلستان انتخاب نشد زبانش بند آمده و بلافاصله تلویزیون را خاموش کرده و حتی شاهد انتخاب قطر به عنوان میزبان بازیهای 2022 نبوده است. او از مدت‌ها قبل از «کمپین» انگلستان برای این بازیها حمایت می‌کرد و معتقد بود جام‌جهانی باید در سال 2018 در انگلستان که مهد فوتبال است برگزار شود و تمامی جزییات پیشنهاد انگلستان مطلوب بوده و اینکه تنها دو رأی به انگلستان داده شود اصلاً منطقی نیست. اما به عقیده او شاید مشکل این باشد که انگلستان هنوز نمی‌داند چه عواملی می‌تواند یک جام‌جهانی را به انگلستان بیاورد: «در حال حاضر ما نمی‌دانیم چه عواملی سبب باخت و برد در بازی نامزدی جام‌جهانی می‌شود و شاید فوتبال هم به این دلیل پیشرفت کرده باشد. من اینقدر تواضع دارم که بگویم در این مورد کاملاً اشتباه می‌کردم اما به این خاطر زبانم بند آمده بود که نفهمیدم چه اتفاقی افتاد و مردم این قدر باهوش هستند تا برنامه‌ای بسازند که برای همه مردم قابل فهم باشد. اگر قرار است از کشوری ببازید شاید منطقی باشد بدانید چرا باختید.»

ونگر در عین حال خواهان این شده تا در دوره‌های بعدی برای انتخاب میزبانان روندی فنی‌تر و شفاف‌تر در نظر گرفته شود: «من واقعاً متاسف هستم چون تا جایی که می‌توانستم از انگلستان در این روند حمایت کردم و متاسفم برای افرادی که در فوتبال انگلستان دارای پستی هستند. باور نمی‌کنم فیفا از مفهوم برگزاری جام جهانی در این کشور برای مردم انگلستان باخبر نباشد. درک اینکه چه اتفاقی در این مراسم افتاد مشکل است و این سؤال مطرح است که شیوه رأی دهی به میزبان‌ها چگونه بوده. به نظرم شیوه کار کمی قرون وسطایی بوده چون انتخاب باید بیشتر منوط به ارزشهای فنی باشد تا حضور افراد. باید بیش از یکصد عامل برای مثال در نظر گرفته شود و کشوری که بیشترین امتیاز را در این میان می‌آورد میزبان باشد. ولی در دوران مدرن به نظر منطقی نمی‌رسد مردم به مقر فیفا بروند و «لابی» کنند و بگویند ما را باور کنید! »

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =