خدای امنیت اطلاعات در جدیدترین مقاله خود تاکید کرده همانطوری که انریکا استراتژی ساخت تسلیحات هسته ای را چند دهه پیش با موفقیت انجام داد، اینک زمان آن فرارسیده که تسلیحات سایبری بسازد.

بروس اشنایر که سالها رهبر بلا منازعه کریپتوگرافی و رمز نویسی سیستم های حساس اطلاعاتی امریکا را بر عهده داشته و اینک در بریتیش تله کام کار می کند، می گوید بمب های هسته ای از حالت سنتی در امده و شکل و شمایلشان به صورت سایبری نمود یافته است.
به گفته وی امریکا باید سریعا به سوی ساخت تسلیحات سایبری در حد و اندازه بمب های هسته ای رفته و همانطوری که سیستم دفاع موشکی برای خود در برابر دشمنان ایجاد کردف باید جنین سپری را برای امنیت اطلاعات خود در فضای مجازی بسازد.
به عقیده بروس باید در مجامع بین المللی مانند محافل حقوقی در ژنو قوانین مربوط به این نوع تسلیحات نوشته و امضا شود تا همه چیز رنگ و بوی بین المللی و قانونی پیدا نماید.
بروس که بعنوان هکر خاکستری در جهان امنیت اطلاعات زبانزد است معمولا بیانش این چنین نبوده است و حالا با گفته های وی معلوم می شود جهان در قرن بیست و یک واقعا در حال پوست اندازی است و لایه جدیدی که دنیا را در بر خواهد گرفت مبتنی بر امنیت اطلاعات است. وی در مقاله خود ناتو را مثال زده و گفته چنین تشکیلاتی می تواند در دفاع از شبکه های نظامی علیه هر نوع حمله سایبری خود را نشان دهد و باید تشکیلات جدیدی بر بدنه نظامیون تسلی یابد که امنیت اطلاعات هسته اصلی آن باشد.
وی که در مقاله فاینشنال تایمز نظرات خود را ابراز کرده صحبت از گفتگوی بین المللی بین دولتها برای اتحاد سایبری کرده است و روی این موضوع تاکید کرده که کشورها می توانند در این زمینه با یکدیگر صحبت نمایند. وی تاکید کرده حکومتها باید تهدیدات سایبری خود را برآورد نموده و بعد از ارزیابی های علمی حول استراتژی های جدید فعالیت نمایند.
وی صحبت از ساخت تسلیحاتی و ابزاری کرده که جنبه حکم یافته و در مجامع بین المللی مانند ژنو قابل طرح باشد. وی اجماع بین بانکهای کشورهای مختلف را برای جلوگیری از حملات سایبری خواستار شده است تا با ارجاع به منبعی عام در سطح جهانی بتوان با انواع تهدیدات سایبری مبارزه کرد و حمله کنندگان را در سیستم های بانکی متوقف کرد.
بروس در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرده هم اکنون هم برای جلوگیری از جنگ سایبری و مقابله با ان دیر است ولی باید استراتژی ها کاملا تبیین شود. وی پیش بینی کرده که مسابقه تسلیحاتی در بخش سایبری مانند انچه در بخش اتمی وجود داشته، بوجود آید و انوقت کشورهای صاحب این نوع تسلیحات می توانند حرفی برای گفتن در عرصه بین المللی داشته باشند.
حرکت و اقدامات سایبری چین علیه گوگل و امریکا رد سال 2010 موید این مطلب است که امریکا رقبای سر سختی را پیش رو دارد. وی با اشاره به این نکته که هنوز در مورد استاکس نت و منبع اصلی پخش ان خیلی نمی دانیم و حتی نمی دانیم حمله به شبکه های رایانه ای کره جنوبی و امریکا از چین بوده یا از فلوریدا، بنابراین مشکل در این بخش به خوبی هویدا می شود که چقدر ضعف داریم. وی می گوید وقتی از این مسائل اطلاع نداریم پس به بیراهه خواهیم رفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
    0 0
    سلام بر آقای خراسانی عزیز،ممنون از خبرهاتون