سری جدید برنامه عمو پورنگ با اجرای داریوش فرضیایی به زودی از شبکه یک پخش می‌شود.

اگرچه تهیه‌کننده برنامه «عموپورنگ» در آخرین روزهای سال 87 که به دلایلی، این برنامه دیگر روی آنتن شبکه یک نرفت گفت که برنامه عمو پورنگ در سال آینده دیگر به صورت زنده به روی آنتن نمی‌رود و تمامی قسمت‌های این برنامه ضبطی خواهند بود اما در تازه ترین اخباری که روز گذشته بر روی خروجی خبرگزاری ها آمد، بار دیگر بر زنده بودن برنامه عمو پورنگ که به یقین محبوب‌ترین مجری تلویزیونی در میان کودکان به شمار می رود، صحه گذاشته شد.

برنامه عمو پورنگ به دنبال شایعات متعددی مبنی بر گاف‌های کودکان پشت خط تلفن به مدت 4 ماه از تلویزیون قطع شد. البته مسلم آقاجان‌زاده تهیه کننده این برنامه و داریوش فرضیایی مجری آن در گفتگوهایی جداگانه، قطع پخش زنده این برنامه را به برخی شایعات مربوط ندانستند و گفتند، این مسئله را تکذیب کردیم «تمامی این مطالب شایعه است که درباره برنامه های پربیننده مطرح می شود.»

فرضیایی یا همان عموپورنگ درباره این شایعات گفت: « این بزرگ‌ترها هستند که می‌خواهند با کج‌ذهنی‌هایشان بچه‌ها را هم به دنیای سیاه خود بکشانند؛ یک بار می‌گویند عموپورنگ مرده. یک بار می‌گویند با فلانی ازدواج کرده و هزار و یک شایعه دیگر.»

او با بیان این که افتخار اعلام می‌کند که برنامه زنده عموپورنگ هیچ حاشیه‌ای نداشته است ادامه داد: یکی از اهداف من در برنامه‌ام این بوده که به بچه‌ها یاد بدهم چه طور می‌توانند خوب حرف بزنند و شوخی کنند؛ آن هم با در نظر گرفتن ادب.

فرضیایی در آن گفتگو تاکید کرد: «هیچ‌کدام از بچه‌هایی که در طول برنامه با من تماس می‌گرفتند، کوچک‌ترین حرف زشت و بی‌ربط و اشتباهی نزدند.» فرضیایی در پایان صحبت‌هایش با ذکر محاسن برنامه زنده گفت: زیبایی برنامه زنده این است که صداقت کلام در آن محسوس است. در برنامه عمو پورنگ هم همین مورد باعث جذاب‌تر شدن پروژه می‌شد.

مسلم آقاجان‌زاده نیز درباره شایعاتی که در خصوص قطع برنامه عموپورنگ مطرح می‌شد، گفته بود: تمامی این مطالب شایعه است که درباره برنامه‌های پربیننده مطرح می‌شود. عموپورنگ و امیرمحمد در ایام نوروز سفری به چند کشور اروپایی خواهند داشت و برای ایرانیان مقیم شهرهای رم، میلان، وین، پراگ و دوبلین جشن‌های نوروزی برگزار خواهند کرد. حتی احتمال دارد که جریان این سفر در قالب گزارشی ضبط و از شبکه جام‌جم پخش شود.

با وجود تمامی این شایعات و پس از گذشت 4 ماه از قطع این برنامه، بالاخره سری جدید عمو پورنگ به صورت زنده و سه روز در هفته (روزهای زوج) در قالب برنامه کودک و نوجوان شبکه یک در گروه اجتماعی تهیه می‌شود و علاوه بر فرضیایی و امیرمحمد، چهار بازیگر دیگر در آن ایفای نقش می‌کنند. سری جدید این برنامه در 125 قسمت 30 دقیقه‌ای تولید می‌شود و شامل بخش‌های مختلف از جمله شعرخوانی، مسابقه تلفنی، سرگرمی و بخش‌های نمایشی است. و به زودی پس از حدود چهار ماه پخش زنده آن از سر گرفته می‌شود. پخش برنامه های زنده در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همواره سختی ها و مشکلات خاص خود را دارد که بایستی تدابیری برای رفع آنها و افزایش برنامه هایی زنده با مشارکت واقعی مردم و به دور از حواشی فرمایشی ایجاد شود.

تداخل خطوط و به روی آنتن رفتن صداها و صحبتهای نامربوط، قطع ارتباط، بر زبان راندن مطالب و سخنان نادرست و یا حتی موهن و سخیف و نیز بیان انتقادات تند و تیز از عملکرد برخی مدیران و مسئولان از جمله مسائلی است که تولید کنندگان برنامه های زنده همواره با آنها روبرو بوده و با آن دست به گریبانند. اما این موضوع در برنامه های کودک جنبه خنده دارتر و جالب تری پیدا می کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 11346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =