بر اساس آمار سال 1387 بالغ بر 3600 مرگ مرتبط با آلودگی هوا در تهران ثبت شده است.

آلودگی هوا به روش‌های گوناگونی می‌تواند آثار زیانبار درازمدت و کوتاه مدتی بر سلامت انسان‌ها بگذارد. حسن آقاجانی، مشاور وزیر بهداشت و فوق تخصص بیماری های قلب در این رابطه با بیان این که تاثیر آلودگی هوا بر افراد مختلف متفاوت است میگوید: "آسیب پذیری برخی افراد در برابر آلودگی هوا بسیار بیشتر از سایرین است؛ مثلا کودکان کم سن و سال و سالمندان بیشتر از دیگران از آلودگی هوا آسیب می‌بینند. برخی بیماری ها مانند آسم، بیماری قلبی و ریوی نیز در مواقع آلودگی هوا تشدید می‌شوند."

او همچنین می افزاید: "بر اساس گزارش اورژانس کشور، تعداد تماس های مردم برای امداد اورژانس تنفسی طی روزهای گذشته 9 درصد و برای امداد اورژانس قلبی 16 درصد نسبت به روز 25 آبان که هوا سالم بود، افزایش یافته است. البته ممکن است همه این افراد واقعاً بیمار و اوژانسی نبوده باشند اما شکایتشان به اورژانس به این دلیل بوده است."

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به این که "وزارت بهداشت بر اساس ماده 7 قانون مجلس شورای اسلامی مسوول پیگیری آلودگی هواست" بیان می کند: "ما پیگیری‌های خود را در این زمینه انجام می‌دهیم و امیدواریم مسوولان در سطوح مختلف دولت نقش خود را در این زمینه ایفا کنند."

به گفته آقاجانی، وزارت بهداشت از ظرفیت‌های قانونی در شورای عالی سلامت استفاده خواهد کرد اما نقش سه میلیون خودرو که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند بسیار حائز اهمیت است چرا که حدود یک میلیون از این خودروها استانداردهای لازم را ندارند و متاسفانه استفاده از خودروهای تک‌ سرنشین به یک قاعده تبدیل شده است.

او با بیان این که بر اساس آمار سال 1387 بالغ بر 3600 مرگ مرتبط با آلودگی هوا در تهران ثبت شده است؛ می افزاید: "اما هنوز آماری از مرگ و میر در این مدت نداریم."

متن کامل را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =