رییس سازمان تربیت بدنی در سخنان خود در مراسم تقدیر از مدال آوران بازیهای آسیایی گوانگجو اظهار امیدواری کرد ایران در بازیهای المپیک لندن به جمع 20 کشور برتر دنیا راه یابد.

علی سعیدلو که سخنان خود را با تشکر از رییس جمهور و همه کسانی که برای موفقیت ورزش ایران زحمت کشیدند آغاز کرد، گفت:« این موفقیت نتیجه حمایت‌های شخص رییس جمهور و مسیری است که او برای موفقیت‌های ما ترسیم کرده است. همچنین همکارانم در سازمان تربیت بدنی، کمیته المپیک، مدیران کل استان‌ها و فدراسیون‌ها با همت و تلاشی مضاعف توانستند ورزش ایران را به این جایگاه برسانند و همه آنها شایسته تقدیرند. ورزشکاران ما نیز توانستند واژه "ما می‌توانیم" را در واقعیت نشان دهند و در حالی که خیلی‌ها به سختی باور می‌کردند که چنین نتایجی در گوانگجو کسب شود اما جوانان کشورمان نشان دادند که این کار شدنی است. در قاعده هرم قدردانی نیز باید از ملت شریف ایران که با دعای خیر خود همراه ورزشکاران بودند نیز تقدیر کرد.»

رییس سازمان تربیت بدنی در ادامه بر همه قهرمانان و ورزشکارانی که دربین اعیاد قربان تا غدیر با کسب مدال شادی مردم ایران را مضاعف کردند آفرین گفت و ادامه داد:« در دوره‌های گذشته بیشتر مدال‌آوری‌های ایران در روزهای پایانی صورت می‌گرفت اما در این دوره قهرمانان کشورمان از همان روزهای ابتدایی شروع به گرفتن مدال کردند تا این نتیجه تاریخی و بی‌نظیر برای ورزش ایران فراهم شود.»

وی در ادامه به موفقیت‌های ورزش بانوان نیز اشاره کرد و گفت:« با شکل‌گیری معاونت بانوان در سازمان تربیت بدنی برای نخستین بار ورزشکاران زن ایرانی توانستند مدال طلای بازیهای آسیایی را در تاریخ ورزش کسب کنند. »

سعیدلو با اشاره به رسیدن ورزش به اهداف سند چشم انداز توسعه کشور گفت:« ما برنامه‌های مفصل و دقیقی داریم تا بتوانیم در بازیهای المپیک 2012 لندن به جمع 20 کشور اول دنیا راه پیدا کنیم. چرا که ما در بخش‌های مختلفی پیشرفت کرده‌ایم که یکی از مهمترین آنها توسعه در اماکن ورزشی بوده و ظرف 5 سال به اندازه 50 سال در این زمینه پیشرفت کرده‌ایم. همچنین باید از رییس جمهور تشکر کنم به خاطر اینکه کمک کردند تا یک درصد بودجه کشور به ورزش اختصاص پیدا کند.»

وی ادامه داد:«من پیش از بازیهای آسیایی پیغام لزوم خودباوری رییس جمهور را به ورزشکاران گوشزد کردم و سعی کردم که شخصیت قهرمانی را در وجود آنها متبلور کنم که همین مسئله باعث شد در بازیهای آسیایی بتوانند باعث غرور ایران و همه کشورهای مسلمان شوند. آنها با اقتدا به مولای متقیان در روزهای جشن ولایت به نتایج ارزنده‌ای کسب پیدا کردند و من امیدوارم کاروان محرم که شامل ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان است بتواند موفقیت‌های ورزش ایران را تکمیل کند. »

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =