رادیوفردانوشت:

برپایه «اسناد» تازه‌ای که ویکی‌لیکس روز یکشنبه منتشر کرده است، با وجودی که واشینگتن در سال ۲۰۰۷ به یمن اطلاع داد، یک هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین که در نزدیکی یمن سقوط کرده، متعلق به آمریکا است، عبدالله صالح تصمیم می‌گیرد، اعلام کند این هواپیما متعلق به ایران است که به دست ارتش یمن سرنگون شده است.

در «گزارش» ارسالی سفارت آمریکا به واشینگتن در تاریخ دوم آوریل ۲۰۰۷ آمده است: «افسران ارتش یمن روز ۲۷ ماه مارس،  یک هواپیمای شناسایی بدون سرنشین آمریکایی (اسکن ایگل) را که آب به ساحل اقیانوس هند در استان حضرالموت آورده بود، پیدا کردند.»

در ادامه «گزارش» سفارت آمریکا در صنعا آمده است: «دفتر ریاست‌جمهوری (یمن) بلافاصله به سفارت آمریکا اعتراض کرد و خواستار توضیح شد.»

در ادامه «گزارش» سفارت آمریکا آمده است که یک روز پس از اعتراض دفتر ریاست جمهوری یمن، سفارت آمریکا در گفت‌وگو با علی عبدالله صالح، تایید کرد که این هواپیمایِ شناسایی متعلق به آمریکا بوده است.

 یک روز پس از این گفت‌وگو، یعنی در روز ۲۹ مارس، رسانه‌های یمنی اعلام کردند که این کشور یک هواپیمای جاسوسی ایران را سرنگون کرده است.

در پایان این «گزارش» سفارت آمریکا اظهار نظر کرده است که «رئیس جمهور علی عبدالله صالح، صریحا معتقد است که این هواپیمای بدون سرنشین مشغول عملیات شناسایی در قلمرو یمن بوده و سقوط کرده است.»

/118ش

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
    0 0
    آقای رییس جمهور که گفتند این اسناد بی اساسه
  • علی IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
    0 0
    ازاعراب جز این انتظارنیست .چون بقایشان درگروامریکاست