گفت و گو با مدیرعامل بیمه ایران

کلوپ "پی اند آی" که به تازگی با رهبری بیمه معلم و کنسرسیومی از سایر شرکت های بیمه داخلی تشکیل شده گویا در بدو تاسیس با مشکلاتی از جمله صدور ضمانت نامه ها مواجه شده است چرا که جواد سهامیان مقدم، مدیرعامل بیمه ایران در گفتگو با خبرآنلاین در قالب انتقاد به این نکته اشاره می کند: من به عنوان یک کارشناس معتقدم حق بر این بود که کلوپ پی اند آی در بیمه ایران متمرکز و حتی رهبری آن نیز به این شرکت سپرده شود با این حال رهبری این کلوپ به شرکت دیگری واگذار شد که آن شرکت نیز در یک دوره زمانی با مشکلاتی از قبیل صدور ضمانت نامه مواجه شد.

تصمیم گرفتند بیمه ایران رهبر کلوپ نباشد

او برای تایید گفته خود دلایلی ذکر می کند: شرکت بیمه ایران با توجه به توانمندی های فنی، اجرایی و قدرت مالی به راحتی می تواند از عهده چنین مسوولیتی برآید با این وجود چنین تصمیم گیری شد که بیمه ایران رهبری کلوپ پی اند آی را به عهده نداشته باشد.

او می افزاید: علاوه بر توانمندی بیمه ایران، پوشش پی اند آی در زمان جنگ ایران و عراق توسط شرکت بیمه ایران ارایه می شد. زمانی که عراق جنگ را به آب های اقتصادی کشورمان کشاند بیمه لویدز در قبال بیمه یکی از شناورهای ایرانی 25 درصد حق بیمه مطالبه کرد. بیمه لویدز از این طریق می خواست با افزایش حق بیمه، از ورود شناورها به آب های اقتصادی ایران جلوگیری کند اما بیمه ایران با ورود در این عرصه توانست با کمتر از 10 درصد همان پوشش را ارایه کند.

به گفته وی، در آن زمان تمام پوشش های در سطح دریا به آسانی و به نحو مطلوب توسط بیمه ایران جبران شد با توجه به این که خسارت ها نیز نسبتا قابل توجه بود و این امر تنها به دلیل توانمندی و تجربه ای که بیمه ایران در این زمینه داشت اتفاق افتاد.

بیش ترین سهم در کنسرسیوم از آن بیمه ایران

سهامیان مقدم با اشاره به این که سهم بیمه ایران در این کنسرسیوم 35 درصد است، می افزاید: سهم 35 درصدی بیمه ایران به مفهوم جبران 35 درصد خسارات توسط شرکت بیمه ایران است که این سهم بیشترین سهم در این کنسرسیوم به شمار می آید.

او با تاکید بر این که حق بیمه کلوپ پی اند آی در داخل نسبت به بیمه لویدز ارزانتر است، می گوید: این پوشش به تمام کشتی ها چه داخلی و چه خارجی که قصد ورود به آب های اقتصادی ایران را داشته باشند ارایه می شود اما این پوشش عمدتا برای کشتی های کشور خودمان قابل ارایه است.

همه خریداران داخلی بودند

مدیرعامل بیمه ایران ادامه می دهد: تمام کشتی هایی که تاکنون پوشش پی اند آی را خریداری کرده اند همگی داخلی بوده اند.

او به تشریح کلوپ پی اند آی می پردازد: این کلوپ در واقع یک نوع پوشش بیمه ای است که چهار نوع پوشش را در بر می گیرد. بدین صورت که اگر کشتی حامل محموله نفتی به اجسام ثابت مانند دکل، صخره و... یا به سایر کشتی ها برخورد کند یا این که خدمه آن دچار آسیب شوند یا حتی به دلیل یک حادثه، مواد نفتی به دریا نشت کند و موجب آلودگی آن شود، خسارات ناشی از این حوادث را پوشش می دهد.

تحریم موجب تشکیل کلوپ شد

به گفته سهامیان مقدم شرکت های بیمه خارجی پس از تحریم از ارایه این پوشش به ایران خودداری کردند که خوشبختانه با مشارکت چندین شرکت بیمه داخلی، پوشش پی اند آی باز هم قابل ارایه خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =