۰ نفر
۴ تیر ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۶

حدود 30 سال است که روزهای پرالتهاب بچه‌های کنکوری همراه شده است با چهره و صدای یک نفر.

مریم صدر الادبایی: حدود 30 سال است که روزهای پرالتهاب بچه‌های کنکوری همراه شده است با چهره و صدای یک نفر؛ کسی که اگرچه در این 30 سال رنگ سپید بر موهای سیاهش نشسته است اما هنوز هم پدر و مادرهایی که زمانی کنکور داده‌اند و حالا دلواپس کنکور فرزندانشان هستند او را به خوبی به خاطر می‌آورند.

«دکتر حسین توکلی» از سال 57 یعنی مصادف با پیروزی انقلاب و بعد از بازگشت از ایتالیا به ایران در سازمان سنجش مشغول به کار است. او ابتدا و از حدود سال 59 به عنوان رئیس مرکز آزمون‌سازی و بعد به عنوان معاون مدیرکل و از سال 68 به عنوان معاون اجرایی سازمان سنجش در این سازمان مشغول است. این معاون 61 ساله، رمز پایداری و ماندگاری طولانی خود را در یک سازمان و یک پست تنها خدمت صادقانه می‌داند و بس: «به هر حال سعی کرده‌ام مسئولیت‌هایم را براساس شرح وظایفم بسیار خوب انجام بدهم و عاشقانه کارم را دنبال کنم.»

شاید همین عاشقانه کار کردن است که باعث شده تا حسین توکلی به دایره‌المعارف گویای دفترچه‌های کنکور در طول 30 سال گذشته تبدیل شود، اگرچه خودش می‌گوید: «از ابتدای کار دفترچه‌ها را من تنظیم می‌کردم و بعد هم سال به سال در تکمیل کردن آنها نقش داشته‌ام و حالا به حدی رسیده است که چارچوب اصلی را کاملاً از حفظ هستم.»

این دکترای روانشناسی کاربردی از ایتالیا سه فرزند هم دارد که در طول سال‌های گذشته از سد کنکور گذشته‌اند. او دو دختر دارد که هر دو در رشته مهندسی تحصیل کرده‌اند، یکی عمران و دیگری معماری و پسرش نیز دانشجوی دکترای مهندسی مکانیک است. اما با این وجود که هر 3 فرزندش در رشته‌های خوبی تحصیل کرده‌اند، می‌گوید: «باور کنید حقیقتاً اگر بچه‌های من می‌خواستند از معلومات من استفاده کنند، به آنها گفته‌ام که از طریق مطبوعات و جراید پیگیر اتفاقات کنکور باشند، چون معتقدم تفاوتی میان فرزندان من و دیگر بچه‌های کنکوری وجود ندارد.»

چهره آشنا و صدای دلنشین دکتر توکلی دیگر کم‌کم به بخش جدایی‌ناپذیر کنکور و حواشی آن در کشور ما تبدیل شده است، هرچند ممکن است تا چند سال آینده و با حذف کنکور سراسری دکتر حسین توکلی هم از یادها برود، اما تا به‌حال به گفته خودش «به علت قدمت خدمت و لطف دیگران» باعث شده است در طول این سال‌ها هیچ‌کس به این فکر نیفتد که پا جای پای او بگذارد، البته شاید محبوبیت او در سازمان سنجش دلایل دیگری هم داشته باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 11421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۴/۰۴
    0 1
    خدمتگزاران واقعي افرادي مثل آقاي دكتر توكلي هستند كه بدون اعتنا پست و مقام مشغول خدمت رساني هستند اما ممكن است همين گزارش شما باعث شود ايشان هم جاي خود را به مدير جوان ديگري از همين افرادي كه يك شبه مدير شده اند بدهد