۰ نفر
۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۴

به گزارش فارس:

دانشمندان فسیل دایناسور کمیاب شاخ‌دار را در کره‌جنوبی کشف کردند.

دانشمندان روز گذشته اعلام کردند که فسیل دایناسور کمیابی را در کره‌جنوبی کشف کرده‌اند که این دایناسور شاخ داشته است.

این کشف به دانشمندان کمک می‌کند تا بفهمند چگونه این حیوانات بزرگ شاخ‌دار به حیوانات کوچک‌تر مانند کرگردن‌های شاخ‌دار تبدیل شده‌اند.

مایکل دیان سرپرست این تحقیقات از موزه ملی طبیعی کلولاند در آمریکا گفت: این دایناسور بسیاز نادر و کمیاب است.

وی افزود: در حقیقت تاکنون فسیل این گونه از دایناسورها در این منطقه پیدا نشده بود، کشف این نمونه اهمیت زیادی دارد زیرا نشان می‌دهد که زادگاه اولیه این حیوانات در آسیا بوده و بعد از 20 میلیون سال در آمریکای شمالی دیده شده‌اند.

دایناسور "Koreaceratops " دم بلندی داشته که این دم در شنا کردن به این دایناسور کمک می‌کرده است.

این تحقیقات توسط تیم تحقیقاتی یانگ نام لی از مؤسسه ژئوساینس و منابع معدنی کره انجام شده و نتایج آن در مجله آن‌لاین "Naturwissenchaften " در روز 18 نوامبر منتشر شده است.

اندازه این دایناسور در حالت ایستاده یک متر و 67 سانتی‌متر و وزن آن 27 تا 45 کیلوگرم بوده و این دایناسور دونده سریعی بوده است.

دانشمندان کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده آمریکا معتقد هستند که این گونه از دایناسور 103 میلیون سال قبل می‌زیسته است./201/ص

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 114474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرفان خسروی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    0 0
    این عبارت "این حیوانات بزرگ شاخ‌دار به حیوانات کوچک‌تر مانند کرگردن‌های شاخ‌دار تبدیل شده‌اند" سراسر غلط است. کرگدن (و نه کرگردن!) یک پستان‌دار است و از نسل پستان‌داران تکامل یافته‌است. دایناسورها هم یک تبار دیگر از مهره‌داران هستند و برخی از آن‌ها صرفاً به خاطر تکامل هم‌گرا (Convergent Evolution) در شرایط بوم‌شناختی مشابه، ظاهری شبیه به کرگدن (فقط شباهت ظاهری مثل وجود شاخ در صورت) یافته‌اند.