رئیس مجلس از لایحه برنامه پنجم به عنوان یک کارملی بزرگی یاد کرد و ابراز امیدواری نمود که به خوبی و کامل اجرایی شود. اگر چه ممکن است که مصوبه نهایی مجلس نیز خللی داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در بخش نخست نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه موارد مغایر با قانون اساسی و سند چشم انداز بیست ساله که موارد نسبتا زیادی بود از لایحه برنامه پنجم حذف شد، افزود: همچنین کوشیدیم که تمام آنچه که در سیاست های کلی ابلاغی رهبری آمده بود را در لایحه برنامه پنجم لحاظ کنیم.

لاریجانی از صدها ساعت کار کارشناسی در مجلس برای بررسی لایحه برنامه پنجم خبر داد و یادآورشد که برای اولین بار علاوه بر دولت از دستگاههای نظارتی و خصوصی و حتی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در جلسات کمیسیون تلفیق حضور داشتند.

به گفته رئیس مجلس، بهبود فضای کسب و کار، بیمه نوسانات نرخ ارز برای بخش خصوصی و امکان گفت‏وگوی بخش خصوصی و دولتی، تاکید بر کوچک شدن دولت، بهبود و تسهیل سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، کنترل واردات محصولات کشاورزی و بیمه محصولات آن، نظام مهندسی فرهنگی و تدوین سند توسعه اسلامی ایرانی از مهمترین موضوعات مورد توجه مجلس در لایحه برنامه پنجم بوده است.

وی به تصویب صندوق توسعه ملی در جریان بررسی لایحه برنامه پنجم نیز اشاره کرد و یادآورشد که به این ترتیب زمینه کمک به سرمایه‏گذاری بخش خصوصی فراهم شد.

لاریجانی اشاراتی هم به مصوبات آموزشی و بهداشت و درمان در لایحه برنامه پنجم داشت و از اهتمام مجلس به اقشاری همچون ایثارگران یاد کرد.

رئیس مجلس هم اکنون مشغول پاسخگویی به سوالات خبرنگاران است./111م

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =