مجمع عمومی عادی خانه سینما با پیوستن کانون کارگردانان به جمع دیگر اصناف سینمایی یکشنبه 21 آذر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، کانون کارگردانان سینمای ایران روز پنجشنبه 18 آذر ماه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود بنا به برخی دلایل امسال در مجمع عمومی خانه سینما حضور نخواهد داشت و همین مسئله نگرانی‌هایی در مورد سرنوشت انتخابات خانه سینما و غیبت صنف تاثیرگذار کارگردانان به وجود آورده بود، اما عصر روز شنبه بیانیه دوم این صنف منتشر شد تا به صورت رسمی حضور کارگردانان در مجمع عمومی اعلام شود.

در اطلاعیه شماره دو کانون کارگردانان در خصوص انتخابات هیئت مدیره خانه سینما آمده است: «پیرو اطلاعیه قبلی، با توجه به درخواست جمع قابل توجهی از اعضای محترم کانون کارگردانان سینمای ایران مبنی بر مشارکت در انتخابات پیش‌روی هیئت مدیره خانه سینما، شورای مرکزی جلسه دیگری تشکیل داد و صرفا به خاطر همدلی و همراهی با اعضایی که همواره پشتوانه استقلال و اقتدار کانون هستند تصمیم به مشارکت در انتخابات گرفت. طبیعی است که کانون همچنان مواضع خود را در خصوص انتخاباتی طبیعی، خودجوش و دموکراتیک حفظ خواهد کرد.»

پوران درخشنده، سیروس الوند، علی ژکان، محمد درمنش، خسرو معصومی، علیرضا امینی اعضای شورای مرکزی کانون کارگردانان هستند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که شورای مرکزی کانون کارگردانان در پی اقدام گروهی از کارگردانان سرشناس سینمای ایران تصمیم به حضور در مجمع عمومی خانه سینما گرفته است. جمع‌آوری بیش از 60 امضا از میان چهره‌های سرشناس کارگردانی موجب شده تا شورای مرکزی کانون نیمه شب جمعه گرد هم آیند و در مورد وضعیت کانون در مجمع عمومی صحبت کنند.

نخستین نتیجه این گفت‌و‌گوها که به صورت رسمی صبح روز شنبه 20 آذر با حضور تمامی اعضای شورای مرکزی کانون ادامه پیدا کرد ظهر این روز منتشر شد و کمال تبریزی به عنوان نماینده کانون کارگردانان در مجمع معرفی شد. نام تبریزی در جلسه صنوف اعلام شد و طرح نام او این امید را به وجود آورد تا همه حواشی مربوط به انتخابات خانه سینما با حضور این نماینده قوی کانون به پایان برسد، اما عصر روز شنبه همه چیز تغییر کرد و به نقل از سخنگوی کانون سیروس الوند و محمد درمنش که از مدت‌‌ها قبل نام آنان به عنوان نمایندگان کانون در مجمع عمومی مطرح بود، معرفی شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =