رونالدو، ستاره برزیلی اعلام کرد که دیگر تحمل تماشای مسابقات فوتبال از طریق تلویزیون را ندارد؛ برنامه بازی‌ها بیش از حد فشرده است و فوتبال برزیل بسیار بی‌نظم است.

رونالدو، ستاره برزیلی، از فوتبال خسته شده است. او البته هنوز به خداحافظی فکر نمی‌کند و شاید طبق پیش‌بینی این کار را در اواخر سال آینده میلادی انجام دهد. رونالدو می‌خواهد فصل دیگری را به بازی فوتبال بپردازد: من فوتبال تماشا نمی‌کنم. حس می‌کنم دنبال کردن بازی‌ها از طریق تلویزیون واقعاً خسته‌کننده است. فوتبال عشق من است ولی شانزده سال است که غرق در آن هستم و دیگر بس است.‌

اسطوره فوتبال برزیل در میزگردی که با حضور فوتبالیست‌های مطرح و بزرگان این ورزش که در ریودوژانیرو برگزار شده بود، شرکت کرد این جملات را برزبان آورد. البته رونالدو در ادامه به هوادارانش دلگرمی داد و قول داد که دستکم 12 ماه دیگر در دنیای فوتبال باقی خواهد ماند: «آخرین فداکاری‌ام را انجام می‌دهم. سال 2011 را به نحوی آغاز می‌کنم که انگار اولین سال حضورم در دنیای فوتبال است. سال آینده را وقف می‌کنم تا بتوانم سالی مملو از عناوین قهرمانی و بدون مصدومیت داشته باشم. این سال آخر را به تمام برزیلی‌هایی که از من استقبال می‌کنند، هدیه می‌کنم.»

ستاره سابق رئال‌مادرید که در حال‌حاضر در کورینتیانس برزیل توپ می‌زند، در ادامه به انتقاد از بازی‌های فراوانی که در فوتبال برزیل برگزار می‌شود، پرداخت و به این نکته اشاره کرد که مسئولان برگزاری این رقابت‌ها، باید از رقابت‌های اروپایی الگو بگیرند: «برنامه بازی‌ها خیلی طولانی است و بازی‌های زیادی برگزار می‌شود. در سال 2010 ما بیش از هفتاد بازی برگزار کردیم، شش بازی بیشتر از بارسلونا. در دیگر کشورهای اروپایی، بازی‌ها در طول سال تقسیم می‌شود. تیمها در طول سه ماه روزهای چهارشنبه و یک‌شنبه بازی می‌کنند و پس از آن هفته‌ای یکبار به میدان می‌روند. این برنامه‌ریزی برروی عملکرد بازیکنان تأثیر‌گذار است. ولی در لیگ برزیل همه‌چیز برپایه افراط است. 19 بازی در طول شش ماه برای شناخت قهرمان انجام می‌شود.»

رونالدو در ادامه صحبت‌هایش با تأکید روی بی‌نظمی حاکم بر فوتبال برزیل از هر وجه به این نکته اشاره کرد که اتحاد زیادی بین بازیکنان برزیلی دیده نمی‌شود: «تعطیلات باید طولانی‌تر شود. در اروپا بازیکنان 40 روز برای استراحت دارند و البته این تقصیرهمه بازیکنان است. ما اصلاً با هم متحد نیستیم. در آرژانتین، اسپانیا یا ایتالیا بازیکنان برای رسیدن به اهدافشان اعتصاب می‌کنند. سندیکای بازیکنان باید فعال‌تر باشد. در برزیل بیش از 95درصد بازیکنان حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.»

رونالدو در ادامه صحبت‌هایش اعلام کرده که آماده است با لولا، رئیس‌جمهور برزیل در مورد بازنشستگی بازیکنان صحبت کند: «این را قبول می‌کنم. کاملاً خودم را آماده این دعوا کرده‌ام. فوتبال گروهی ما ناعدالتی‌های زیادی دارد.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
    0 0
    هیچ وقت فراموشت نمیکنم یادم میاد 12 سال پیش یه تی شرت داشتم که عکس تو توش بود تو فوتبال رو برام جذاب کردی چه حس و حالی داشت دیدن بازی تو یاد فقط برام یه خاطره از دوران نوجوانی ام و دیدن بازی تو در ذهنم مانده فراموشت نمی کنم
  • علي IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
    0 0
    بهترين فوتباليست بود
  • مجتبی IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۳
    0 0
    رونالدو.....خیلی میخوامت.واقعا دوست داشتنیه
  • ابوطالب DE ۱۱:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
    0 0
    عاشقتم رونالدو.همه چیزو برای ستاره شدن داشت.جام های جهانی 2002و2006 فوق العاده بود