همزمان با پایان یافتن مراحل طلاکاری دو گنبد حرم امامین شریفین (ع) امام جواد و امام موسی کاظم در شهر کاظمین، گنبد و گلدسته‌های جدید این حرم روز گذشته 23 شهریورماه رونمایی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از العالم، در مراسم رونمایی از گنبد و گلدسته‌های جدید مرقد امامین شریفین (ع) بسیاری از شخصیتهای سیاسی و دینی از جمله رهبران سایر ادیان نیز حضور داشتند. جاسم حسین عضو دفتر روابط عمومی تولیت آستان امامین شریفین (ع) در این رابطه گفت: رونمایی از گنبد جدید امامین شریفین اقدامی فرح‌بخش برای همه مؤمنان و مسلمانان جهان است زیرا این بارگاه مطهر یکی از حرمهای مقدس امت اسلامی است.

طلاکاری و تغییر گنبد امامین شریفین بیش از شش هزار ساعت کار برده است. از 220 سال پیش تاکنون این نخستین باری است که گنبد امامین جوادین طلاکاری می شود.

حرم امامین شرفین آرامگاه امام موسی کاظم (ع) و امام محمد تقی جواد الائمه (ع) حاوی دو گنبد همسان است که از داخل با زینت های اسلامی و آیات قرآنی تذهیب شده و از خارج با 9 هزار آجر از طلای خالص طلاکاری شده است. اطراف دو گنبد نیز چهار گلدسته قرار دارند که آنها نیز تا 35 متر بالاتر از سقف حرم ارتفاع دارند و با طلای ناب روکش داده شده‌اند.

دور دو گنبد همچنین چهار مناره کوچک چهار و نیم متری قرار گرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
    2 0
    يه کم تو نوشتن متن خبرتون دقت کنين زمان انتشار: یکشنبه 21 آذر 1389 - 18:46:14 همزمان با پایان یافتن مراحل طلاکاری دو گنبد حرم امامین شریفین (ع) امام جواد و امام موسی کاظم در شهر کاظمین، گنبد و گلدسته‌های جدید این حرم روز گذشته 23 شهریورماه !!! رونمایی شدند.