۰ نفر
۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۰۶:۰۷

به گزارش مهر:

رئیس مرکز ترک اعتیاد آزادگان با هشدار نسبت به شیوع مصرف ماده مخدر شیشه خالص در میان معتادان گفت: دستیابی به یک پروتکل درمانی مشخص در ترک اعتیاد شیشه مهمترین اقدامی است که باید از سوی دستگاههای مسئول در دستور کار قرار گیرد.

رضا حسنی با بیان این مطلب افزود: زمانی که مصرف شیشه در کشور آغاز شد مردم شناختی از این ماده مخدر نداشتند برهمین اساس تعداد مصرف کنندگان آن بسیار اندک بود.

وی ادامه داد: متاسفانه از سال گذشته مصرف این ماده مخدر در ملا عام و تصور اشتباه اعتیاد آور نبودن آن موجب شد تا مصرف کنندگان شیشه رفته رفته افزایش یافته و عده زیادی از جوانان به سمت مصرف این ماده مخدر صنعتی کشیده شوند.

رئیس مرکز ترک اعتیاد آزادگان گفت: در اوایل مصرف کنندگان، شیشه را به همراه مواد مخدر دیگر مثل کراک، حشیش و یا تریاک می کشیدند که برای این مصرف کنندگان راههای درمانی وجود داشت اما از سال جاری افراد به سمت مصرف شیشه خالص روی آوردند که این امر درمان آنان را با مشکل مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دست یابی به یک پروتکل درمانی مشخص در ترک اعتیاد شیشه مهمترین اقدامی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا کمبود یک پروتکل درمانی در این زمینه بیش از هر موضوع دیگری در کشور احساس می شود.

حسنی با اشاره به مصرف علنی مواد مخدر شیشه در سطح شهرها به خصوص کلان شهر تهران گفت: در سالهای اخیر برخوردهای صورت گرفته با مصرف کنندگان مواد مخدر بسیار مناسب بوده اما متاسفانه در طول دو سال شیوع مصرف شیشه در کشور هیچ اقدام مثمرثمری در برخورد با این افراد صورت نگرفته است./201/ص

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115631

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =