۰ نفر
۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۵

دکتر ایزدی میهمان کافه خبر می‌گوید: کار آسانژ فارغ از ابعاد حقوقی و قضایی آن اطلاع رسانی بود.

فواد ایزدی میهمان کافه خبر در پاسخ به این سوال که اگر کار آسانژ اطلاع رسانی بود، پس جرم وی نیست؟ و اگر می‌شود این کار را در همه جای دنیا کرد پس چرا در برخی کشورها این کار جرم است؟ وی گفت:اگر کسی اسناد محرمانه را از مجموعه‌ای خارج کند در همه جای دنیا غیرقانونی است. باید هم همینطور باشد چون شکی نیست که این غیرقانونی است.اما روی سایت قرار دادن این اطلاعات موضوع دیگری است.

ایزدی در خصوص اتهاماتی که متوجه آسانژ است می‌گوید:آسانژ آمریکایی نیست و سایت وی هم مقرش در آمریکا نبوده است. اگر بخواهیم به لحاظ حقوقی به جرم حقوقی افشای اسناد بپردازیم اصل بر این است دولتی که این فرد در حوزه آن زندگی می کند، باید متقاعد شود که اقدام وی به دیپلماسی آمریکا ضربه زده است.اما کار آسانژ اصالتا اطلاع رسانی بوده و نمی‌توان گفت که کارش غیرقانونی بوده و در حقوق بین الملل قابل پیگیری است.

دکتر ایزدی در پاسخ به این سوال که کار آسانژ در راستای جریان آزاد اطلاعات بوده است یا نه ؟گفت:جریان آزاد اطلاعات را آمریکاییها درست کردند تا چماقی علیه شوروی برای بهره‌برداری داشته باشند. بعد از فروپاشی شوروی این مسئله دیگر محلی از اعراب ندارد و این مسئله تنها به فضای جنگ سرد باز میگردد، در عمل باید گفت که آمریکایی خیلی دوگانه برخورد کردند و از همه مهمتر آنکه دولت آمریکا کوچکترین اهمیتی به جریان آزاد ، مباحث حقوق بشری و مفاهیم ایدئالیستی توجهی ندارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =