تازه داماد اصفهانی که در جریان گروگانگیری 800 میلیون تومانی به خارج از کشور منتقل شده بود، پس از هفت ماه با تلاش کارآگاهان پلیس سیستان و بلوچستان آزاد شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

روزنامه ایران در این باره نوشت:
ماجرای این گروگانگیری از اوایل خرداد امسال به دنبال تماس تبهکاران با خانواده مرد جوان در دستور کار تیم پلیس قرار گرفت.

خانواده تازه داماد در شکایتی به بازپرس دادسرای اصفهان گفتند: «چند شب قبل مردان ناشناس که خود را مأمور معرفی می‌کردند به خانه ما آمده و در حالی که حکم جلب در دست داشتند سعید را برای تحقیق و بازجویی بردند. در حالی که از یافتن او ناامید شده بودیم ساعتی قبل مرد ناشناسی تلفنی با خانه ما تماس گرفت و مدعی شد «سعید» ربوده شده و هم اکنون نیز در خارج از کشور است. مرد آدم‌ربا سپس برای آزادی پسرمان 800 میلیون تومان پول نقد خواست. ضمن اینکه تهدید کرد چنانچه پلیس را در جریان بگذاریم، سعید کشته خواهد شد.»

شروع تحقیقات
پس از طرح این شکایت و با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به پرونده در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. آنها در ادامه با ردیابی‌های تخصصی مطمئن شدند آدم‌ربایان گروگان‌شان را به افغانستان برده‌اند.

با افشای این ماجرا پرونده با نیابت قضایی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان قرار گرفت. مأموران نیز با کشف اطلاعات و سرنخ‌های تازه پی بردند گردانندگان اصلی باند افغانی هستند. آنها در تماس‌هایشان مدعی بودند به خاطر اختلاف مالی، «سعید» را ربوده‌اند و در صورتی که پول درخواستی در مدت کوتاهی پرداخت نشود سعید کشته خواهد شد.

قطع ارتباط 3 ماهه گروگانگیران
چند روز پس از آدم‌ربایی اعضای باند مخوف که موفق به دریافت پول نشده بودند، با خانواده «سعید» تماس گرفته و اعلام کردند گروگان خود را کشته‌اند. بعد هم تماس‌هایشان را به طور کامل قطع کردند. در حالی که تصور می‌شد مرد جوان به قتل رسیده با این حال تجسس‌های کارآگاهان پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان همچنان ادامه یافت تا اینکه پس از مدتی آنها دریافتند «سعید» زنده است و در یکی از روستاهای مرزی زندانی است.

نجات تازه داماد پس از 7 ماه
سرهنگ «محسن عطار» - رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان - در تشریح عملیات رهایی گروگان گفت: «تیم پلیس درجریان تجسس‌ها وقتی دریافتند اعضای شبکه قصد دارند از طریق چند رابط در سیستان و بلوچستان پول‌ها را دریافت کنند تحقیقات را بر روی این شاخه عملیاتی متمرکز کردند تا این که 3 رابط در عملیات ویژه‌ای دستگیر شدند. متهمان نیز در بازجویی‌ها محل دقیق نگهداری مرد اصفهانی را افشا کردند.

بدین ترتیب کارآگاهان برای آزادی گروگان، با کمک ریش‌سفیدان چند طایفه وارد عمل شده و سرانجام پس از هفت ماه گروگان را بدون پرداخت پول و با کمک مأموران پلیس مرزبانی به کشور بازگرداندند.»

چگونه ربوده شدم
تازه‌داماد در تحقیقات درباره نحوه ربوده شدنش گفت: «صاحب یک فروشگاه مواد پروتئینی در اصفهان هستم. شب حادثه در خانه بودم که دو مرد ناشناس سراغم آمده و در حالی که خود را مأمور معرفی می‌کردند حکم جلبم را نشانم دادند. بعد هم مرا به داخل خودرویی برده و چشمانم را بستند. حدود دو روز با دست و پا و چشمان بسته در ماشین بودم تا این که سرانجام آنها در منطقه‌ای بیابانی توقف کرده و مسافتی را پیاده رفتیم. از حرف‌هایشان فهمیدم به مرز رسیده‌ایم. پس از عبور از مناطق صعب‌العبور سوار خودروی دیگری شدیم که منتظرمان بود. بعد هم مرا به خانه‌ای روستایی برده و در این مدت همانجا زندانی‌ام کردند.
181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =