شاید این پرسش به ذهن شما هم رسیده باشد که چرا از میان دانشمندان هسته‌ای کشورمان، «دکتر شهریاری» هدف حملۀ تروریستی قرار می‌گیرد.

رضا دانشمندی: توجه به اخبار زیر، «فرضیۀ مناسبی» برای علت ترور شهید شهریاری خواهد ساخت.

اعتراض دانشجویان به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران در مقابل سفارت بریتانیا
● از تابستان سال جاری خبر نفوذ ویروس خطرناکی به برنامۀ هسته‌ای ایران منتشر شد. برخی از کارشناسان از این ویروس به «موشک سایبری» یاد کردند.

● پس از نشست 15 آذر در ژنو، «گری سامورا» مشاور هسته‌ای اوباما از بروز مشکل در برنامۀ هسته‌ای ایران ابراز خشنودی کرد. مشکلاتی که به ادعای فاکس‌نیوز ناشی از حملۀ کرم «استاکس‌نت» به نطنز و بوشهر است. 

● روز سه‌شنبه (23 آذر) یک متخصص امنیت سایبری مدعی شد برخی کشورهایی که، اولاً مناسبات اقتصادی گسترده‌ای با ایران دارند و در نتیجه با تحریم مخالفند، ثانیاً خواهان ایران هسته‌ای هم نیستند و ثالثاً بروز جنگ در منطقه خاورمیانه را مخلّ جریان انرژی و دارای آثار منفی بر اقتصادشان می‌دانند، بهتر راه را ابداع ویروسی دیده‌اند که در برنامۀ هسته‌ای ایران اخلال ایجاد کند.  

● روز چهارشنبه (24 آذر) وب‌سایت «فاکس نیوز» نوشت: «دکتر مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای ایرانی برجسته‌ای بود که به قرار مسموع، مسؤولیت تلاش‌ها برای مبارزه با ویروس «استاکس‌نت Stuxnet» را بر عهده داشت، ویروسی که برنامۀ هسته‌ای ایران را فلج کرده است». 

فاکس نیوز بدون اشاره به شباهت مدل ترور شهید مغنیه و شهید شهریاری نوشت: هفتۀ گذشته موتورسواران در کنار اتومبیل‌های دکتر شهریاری و فریدون عباسی متوقف شدند و وسایل انفجاری مگنتیک [آهن‌ربایی] به خودروها چسباندند و به سرعت از محل دور شدند. 

احتمالاً می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که قدرت‌های جهانی امید بسیار به «استاکس‌نت» دارند و جنگ سایبری را بسیار کم هزینه‌تر از هر ابزار دیگری برای توقف برنامۀ هسته‌ای ایران می‌دانند و برای موفقیت در این جنگ از هیچ اقدامی، حتی ترور نیز فروگذار نمی‌کنند.

/14117

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۵
    0 0
    مسئول حفظ امنیت، آمریکا و اسرائیل نیستند... خودمون باید بیشتر مراقبشون باشیم
  • بدون نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۶
    0 0
    باید صهیونیست ها تاوان این کار را بپردازند و این تاوان باید بسیار پشیمان کننده باشد آن چنان که دیگر هرگز حتی در فکر تکرار چنین غلط کردن هایی نیفتند.