دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک می گوید وضعیت مدال آوری کاروان ایران خوب است اما برخی از رشته ها در حد انتظار ظاهر نشده اند.

غلامرضا ابراهیمی دبیرکل ملی پارالمپیک ایران نتایج کاروان محرم در اولین دوره بازیهای پاراآسیایی را راضی کننده می داند.26 مدال طلا،23 نقره و26 برنز را ایرانی ها به دست آوردند.البته از نظر او یکی ،دو رشته هم در حد انتظار نبودند.با این حال او ترجیح می دهد فعلا صبر کند تا برگشت کاروان و آنالیز کار تیم ها.اگر چه معتقداست مهم این است که کاروان محرم به هدفش رسیده.چهارمی پاراآسیایی.

از نتایج راضی هستید؟

بچه ها همه تلاششان را کرده اند.نتایج هم خوب بود.در اکثر رشته ها به اهدافی که می خواستیم رسیدیم.البته یکی ،دو رشته هم کمتر از انتظار ظاهر شدند.

چه رشته هایی کمتر از انتظار بودند؟

حالا نمی توانم بگویم باید مدال ها را در جدول ارزیابی بیاوریم تا مشخص شود چه تیم هایی پایین قرار می گیرند و چه تیم هایی بالای جدول.در واقع بعداز آنالیز معلوم می شود.

دیروز روز پر مدال کاروان محرم بود؟

درست است.ما تا روز جمعه 20 مدال طلا داشتیم،20 نقره و 24 برنز.اما با مدال هایی که دیروز در والیبال نشسته،وزنه برداری،فوتبال 7 نفره و 5 نفره و دوومیدانی به دست امد تعداد مدال های طلا به 26 رسید.23 نقره و 26 برنز شد.البته می دانستیم که کاروان محرم درآخرین روز بازیها،روز پر مدالی دارد.

یعنی کاروان محرم در اولین دوره بازیهای پاراآسیایی به هدفش رسید؟

هدف ما چهارمی بود.البته ایران در بازیهای فسپیک مالزی پنجم شد. هرچند این دو اصلا باهم قابل مقایسه باهم نیستند.چرا که ژاپن کاروان قوی نبود.

در این دوره رقابت ایران برای سومی با کره بود؟

ما رقابت تنگا تنگی با کره برای سومی داشتیم .البته تعداد کره بیتشر از ما بود.با این حال برای سومی هم نا امید نبودیم تا روز آخر اما نشد.

مدال هایی که کاروان گرفته ،همان تعدادی بود که پیش بینی می کردید؟

ما برای کاروان حداقل طلاها را در نظر گرفته بودیم.فکر می کردیم با حداقل طلا تعداد 50 تا 70 مدال طلا،نقره و برنز می گیریم.اما حالا تعداد مدال های طلای کاروان خیلی بیشتر از آن پیش بینی ما شد.اما طلاها تقریبا دوبرابر تعداد پیش بینی شد.

چرا قبل از بازیها خبرش را اعلام نکردید؟

نمی خواستیم فشار روی بچه ها باشد.چرا که دراین شرایط استرس ورزشکاران زیاد می شد. ما می خواستیم انها در آرامش کار خودشان را انجام دهند.

حضور روسای کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی چقدر بردرخشش ورزشکاران تاثیر داشت؟

به هر حال دو معاون رئیس جمهور در گوانگ ژو حاضر بودند.این مساله نشان از اهمیت کار کاروان محرم در این رقابتها برای مسئولان ورزش دارد.حضور انها انگیزه ملی پوشان را مضاعف کرد.البته از طرفی هم مسئولان وقتی تلاش بچه ها را دراین بازیها دیدند امیدواریم با حمایت های ویژه زمینه درخشش ورزشکاران معلول و جانباز را برای بازیهای پارالمپیک 2012 لندن و پاراآسیایی 2014 کره را فراهم کنند.

 

 

151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =