یازدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان اکو به پایان رسید و رئیس جمهور کشورمان که ریاست دوره‌ای این اجلاس را برعهده‌ داشت، این مسئولیت را به رئیس جمهور ترکیه واگذار کرد.

به گزارش فارس به ترکیه، یازدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان اکو که از صبح امروز ‌(پنجشنبه) ‌به ریاست محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در کاخ "چراغان " استانبول ‌آغاز شده بود، پس از ساعت‌ها بحث و تبادل نظر برای ارتقای روابط و همکاری‌های همه‌جانبه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای کشورهای عضو این سازمان، ‌دقایقی پیش به پایان رسید.

‌احمدی‌نژاد در افتتاحیه این اجلاس،‌ ضمن ارائه گزارشی از ریاست خود بر اجلاس دهم اکو، پیشنهاداتی برای افزایش همکاری‌های اعضای اکو در بخش‌های مختلف ارائه کرد.

جمهوری اسلامی ایران ‌ریاست دوره‌ای سازمان همکارهای اقتصادی (اکو) را در اختیار داشت که در این نشست‌ محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران این مسئولیت ‌‌را به عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه واگذار کرد.

همچنین در این اجلاس، تمبر یادبود یازدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اقتصادی "اکو " رونمایی و ابطال شد.

در پایان این اجلاس، سران کشورهای عضو سازمان اکو با یکدیگر عکس یادگاری گرفتند.

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، ترکیه، قزاقستان، افغانستان، آذربایجان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان اعضای ‌سازمان همکاری اقتصادی (اکو) هستند.

اکو دومین سازمان همکاری‌ منطقه‌ای در جهان به لحاظ وسعت و جمعیت است و ایران، پاکستان و ترکیه در سال 1985 میلادی سنگ بنای آن گذاشتند.

دهمین دوره اجلاس سران اکو اسفندماه ماه 1387 در تهران برگزار شد.

ارتقای شرایط برای توسعه اقتصادی پایدار و افزایش سطح زندگی و رفاه مردم، گسترش تجارت درون منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و حذف موانع تجاری، تلاش در جهت ادغام تجارت کشورهای منطقه با تجارت جهانی و ارتقا همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فنی و علمی، توسعه زیربناهای حمل و نقل و ارتباطات، توسعه همگرایی بخش دولتی و خصوصی با تاکید بر آزادسازی اقتصادی و تدوین برنامه مشترک جهت توسعه منابع انسانی و بهره‌برداری از منابع طبیعی از جمله اهداف مهم سازمان همکاری‌های منطقه‌ای اکو است.

/28

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 117989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =